روایت ذهن جستجوگر و پرسشگر در نمایشگاه «یافته»

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۹:۰۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۲۴۷۷
روایت ذهن جستجوگر و پرسشگر در نمایشگاه «یافته»
نمایشگاه گروهی آثار طراحی، فیلم، ویدیو و چیدمان با عنوان «یافته» از تاریخ ۷ تا ۱۸ شهریورماه در نگارخانه نگر به گردآوری مریم کی‌احمدی برگزار است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مریم کی‌احمدی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «شناخته شده، پیدا کرده، بدست آورده. «آنچه از اکتشافات باستان‌شناختی به دست می‌آید». «پیدا کردن و به دست آوردن آنچه گم شده است» در تقابل با «نایافته»، «بهره نابرده».

هیچ چیز نمی‌تواند ما را از کشف کردن و یافتن بازدارد. ذهن جستجوگر و پرسشگر در مواجهه با هر شی و رخداد نشانی از معنا می‌جوید‌. نشانی که بودن را معنا می‌بخشد. هر مواجه دریچه‌ای است به سوی یک آغازگاه جدید برای اندیشیدن و به دست آوردن حقیقتی که حاصل تجربه زیستن و بودن ما در جهان است. جستجو در پی چیزی، حالتی یا حضوری که در جای دیگر وجود یافته، معنایی که در حالتی دیگر ثبوت یافته و حالا مجددا به شکل دیگری توسط هنرمند تجسم یافته است. این کوشش در راستای کشف دوباره هیولیِ به جا مانده در جسمی فراموش شده است.

مجموعه حاضر بخش کوچکی است از یافته های چهار هنرمند معاصر از جهان، نشانه‌ها و روابط میان آن‌ها. همچنین کند و کاو و کشف کردن‌هایشان در مسیر مواجه با بنیادی‌ترین مفاهیم هستی و تناقضاتِ نامحدودِ درونِ بدن و زیست آدمی.»

هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از مجید اسدی، علی انصاری، مینا عاشور، امید نقیبی نسب.

نمایشگاه گروهی «یافته» از تاریخ ۷ تا ۱۸ شهریورماه در نگارخانه نگر به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول آماده بازدید علاقه‌مندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز