در جشنواره ای با موضوع کودکان معلول و محروم؛

جایزه ویژه جشنواره «یاروسلاو روسیه» به «پیشکش» رسید

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۱:۴۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۲۶۱۱
جایزه ویژه جشنواره «یاروسلاو روسیه» به «پیشکش» رسید
فیلم کوتاه «پیشکش» به کارگردانی بختیار خلیلی جایزه ویژه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه شهر یاروسلاو روسیه را از آن خود کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، زانیار لطفی کارشناس مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم یاروسلاو روسیه با عنوان «تو تنها نیستی» هر ساله توسط انجمن‌ خیریه پرسپکتیو شهر یاروسلاو با تمرکز بر نمایش فیلم‌هایی از فیلم‌سازان سراسر دنیا با موضوع افراد و کودکان دارای محدودیت جسمی و کودکان محروم برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از جشنواره متأثر از شیوع ویروس کرونا بعد از چند بار تعویق در نهایت ۲۸ آگوست (۷ شهریورماه ۹۹) برگزار شد که بر اساس آرای هیئت داوران، جایزه ویژه و دیپلم افتخار دوم بهترین فیلم کوتاه داستانی بخش بین‌الملل  این دوره از جشنواره، به فیلم کوتاه «پیشکش» ساخته بختیار خلیلی از تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و آژانس پخش کات فیلم رسید.

لطفی ادامه داد: داستان این فیلم در یک روستای دور افتاده در کردستان اتفاق می‌افتد که در آن پسر بچه‌ای وسیله‌ای برای سردرد مادرش از شهر سفارش می‌دهد، و هر بار که می‌خواهد از آن استفاده کند اتفاقاتی می‌افتد.

وی گفت: در این فیلم کوتاه داستانی زانیار لطفی به عنوان تصویربردار، مبین قادری به عنوان صدابردار، برزان رستمی در بخش تدوین، فرزین ابراهیمی، ثریا ابراهیمی به عنوان بازیگر، رسول احمدی به عنوان مدیر تولید، فرهاد مطاعی به عنوان عکاس و تصویر هوایی، عرفان قاسمی‌پور دستیار کارگردان، محمد احمدی در بخش تصحیح رنگ، شیلان برهانی به عنوان طراح پوستر و خه بات نودینیان به عنوان استوری‌برد، سوران رحیمیبه عنوان دستیار تصویربردار، فاروق کیانپور و حامد حیدری به عنوان دستیاران تولید و در بخش حمل و نقل جمال زندی و حیدر زندسلیمی کارگردان این فیلم بختیار خلیلی را همراهی کرده‌اند.

بختیار خلیلی از فیلم‌سازان جوان سنندجی است که تاکنون چندین فیلم کوتاه را تولید و در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی ضمن حضور، موفقیت‌های ارزنده‌ای را نیز کسب کرده است. فیلم کوتاه «امروز» از دیگر ساخته‌های این هنرمند جوان و توانمند کردستانی محسوب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز