کارگردان فیلم «مزار شریف»:

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فرصت مغتنمی برای تعامل سینماگران است

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۰:۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۳۰۲۸
جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فرصت مغتنمی برای تعامل سینماگران است
کارگردان فیلم «مزار شریف» گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فرصت مغتنمی برای گردهمایی و تعامل سینماگرانی است که در حوزه دفاع‌مقدس و انقلاب آثاری ساخته‌اند و در واقع دغدغه آن را دارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، عبدالحسن برزیده؛ کارگردان سینما با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره موضوعی با محوریت ارزش‌های اسلامی و انسانی، گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اقدامی ضروری برای یادآوری دوران دفاع‌مقدس و ارزش‌ها و آرمان‌های آن دوران است.

وی افزود: در همه کشورهای جهان برای بزرگداشت و تقدیر از ایثارگران و افرادی که در مقابل تهاجم دشمنان، جان خود را فدا کرده‌اند، جشنواره‌ها، کارناوال‌ها و همایش‌های موضوعی برگزار می‌شود و این امر مختص به ایران نیست.

برزیده ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت فرصت مغتنمی برای گردهمایی و تعامل سینماگرانی است که در حوزه دفاع‌مقدس و انقلاب آثاری ساخته‌اند و در واقع دغدغه آن را دارند. این فرصت سبب می‌شود افراد بتوانند در فضایی مناسب و منطبق بر دغدغه‌های هنری خود، با یکدیگر تعامل کنند.

کارگردان فیلم «مزار شریف» تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در طول دوران برگزاری فراز و نشیب‌های زیادی داشته است اما در سال‌های اخیر با تنزل کمّی آثار حوزه دفاع‌مقدس، کارکرد جشنواره هم کمتر شده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره باید بتواند با بهبود کیفیت برگزاری و حتی جوایز و حمایت‌های خود، سینماگران را به فعالیت در حوزه‌های دفاع‌مقدس ترغیب و نقش انگیزشی خود را به بهترین شکل ایفا کند.

کارگردان «دکل» با اشاره به لزوم حمایت جدی و بیشتر از سینمای دفاع‌مقدس، اظهار داشت: مسئولان باید در میدان عمل نشان دهند موضوع سینمای دفاع‌مقدس و انقلاب برای آنان ارزشمند است و حمایت از آثار این حوزه چه در بخش تولید و چه در اکران، را افزایش دهند.

وی با اشاره به کاهش استقبال سینماگران از تولید آثار با موضوع دفاع‌مقدس، گفت: مخاطبان در سال‌های اخیر به دلایل مختلف، استقبال خوبی از سینمای دفاع‌مقدس نداشتند که یکی از عوامل آن را می‌توان گذر زمان و دور شدن از سال‌های جنگ دانست.

کارگردان فیلم «مزار شریف» با اشاره به اضافه‌شدن بخش جشنواره‌جشنوارها به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تأکید کرد: برگزاری این بخش سبب می‌شود سیر سینمای دفاع‌مقدس رصد و کارنامه 40 ساله سینمای مقاومت بررسی شود.

برزیده تأکید کرد: بزرگترین و مهمترین حمایت از سینماگران حوزه مقاومت و دفاع‌مقدس، خاصه فیلمسازان شاخص که اعتبار بالایی کسب کرده‌اند، حمایت از آنان برای تولید فیلم است. 

وی یادآور شد: امروزه فیلمسازی صنعتی پرهزینه است و تبعاً با توجه به مقتضیات سینمای دفاع‌مقدس، در این حوزه پر هزینه‌تر؛ بنابراین حمایت از ساخت فیلم دفاع‌مقدس یک ضرورت است. ساخت فیلم سفارشی و یا سفارش دادن فیلم بر مبنای ارزش‌های انسانی، اساساً موضوعی منفی نیست و در همه دنیا نیز وجود دارد. حمایت سازمان‌ها از تولیداتی که مصالح و منافع آنها را تامین می‌کند، امری بدیهی است گرچه برخی از سفارش‌ها واقعاً آزاردهنده هستند اما اگر هدف هر دو طرف مشترک و در راستای ارزش‌ها و آرمان‌های کشور باشد، معمولاً توافق لازم انجام می‌شود.

برزیده افزود: اگر مسئولان کشور به تربیت نسل آینده و نهادینه‌شدن فرهنگ اصیل مقاومت و ایثار در آنان اهمیت می‌دهند، باید حمایت از سینمای مقاومت و دفاع‌مقدس را به عنوان یکی از بخش‌های مهم تاریخ کشور در الگوسازی برای نسل‌های بعد، برای خود ضروری بدانند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: انجمن سینمای دفاع‌مقدس می‌تواند به عنوان پل ارتباطی میان نهادها و دستگاه‌های حامی و یا سفارش‌دهنده و سینماگران حوزه دفاع‌مقدس نقش مهمی ایفا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز