اخبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۹:۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۵۳۱۸۳
اخبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم امروز جمعه 14 شهریور گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به این شرح است.

آخر هفته و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی؛

«پرواز در شب» را در تلویزیون ببینید

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «پرواز در شب»، «به نام پدر»، «خاتم شیراز»، «دلیران تنگستان»، «زمانی برای رویا نیست»، «جای خودت باش»، «کشتی آنجلیکا»، «آنلاین»، «سرزمین مادری»، «بادی که در مرغزار پیچید»، «برج مینو»، «ردیاب»، «نابودی»، «پروفسور و مرد دیوانه»، «جابز»، «ضیافت»، «بخشایش»، «بازگشت به دریا»، «خرس بزرگ»، «رزی»، «نبض نگاه»، «زشت و زیبا»، «آستریکس و نبرد بزرگ»، «تارزان 2»، «آن‌سوی پرچین»، «هوگو» ، «افسانه نگهبانان»، «تندیس موفقیت حتما ریاضی پشت سرشه»، «خبرنگار»، «آن سفر کرده»، «به خاطر هانیه»، «ترانه آتش»، «ذهن سفید»، «عکس های هالیس وود»، «هر شب تنهایی»، «بیست»، «تغییر زندگی»، «وقتی باد برمی خیزد»، «صدای منو می شنوید؟»، «هیمالیا»، «پیکو»، «زیر نور ماه»، «طعمه» و «شنود 3» پنج‌شنبه و جمعه 13 و 14 شهریور ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

معرفی کتاب؛

«کوه جادو» شاهکاری به سبک ناتورالیسم

کتاب «کوه جادو» با نام اصلی The Magic Mountain به سبک ناتورالیسم یا همان طبیعت‌گرایی نوشته شده است. شیوه‌ای در داستان‌نویسیِ رئالیسم که داستان را به دور از ایده‌آل‌گرایی و با تمرکز بر اتفاقات روزمره و جبر زندگی روایت می‌کند. شخصیت اصلی «کوه جادو» میل به زندگی در طبیعت و مرگ دارد ولی اتفاقی بزرگ در ابعاد جنگ جهانی همه‌ چیز را دست‌خوش تغییر می‌کند. توماس مان‌ بخشی از کتاب را با الهام از اثر گوته، «ویلهلم مایستر» نوشته است.

همه تئاترهای روی صحنه؛

این هفته کجا تئاتر ببینیم؟

نمایش‌هایی که این روزها روی صحنه است و خبرگزاری برنا تماشای آن را پیشنهاد می دهد.

گفت‌وگوی هفته؛

رضا رویگری: حساسیت‌های بیش از حد و کمبود بودجه باعث شده تا آثار تاریخی-مذهبی کمتری ساخته شوند

رضا رویگری با اشاره به اینکه آثار اندکی در سینما و تلویزیون ما با موضوع وقایع و حماسه عاشورا ساخته شده است، تأکید کرد که هنوز سینما و تلویزیون ما نتوانسته درباره این واقعه حماسی حق مطلب را ادا کند.

گفت و گوی هفته؛

شخصیت داستان هایم در جامعه حضور دارند/کار فرهنگی مقطعی نیست و باید ماندگار باشد

فلورا سام با بازی در مجموعۀ تلویزیونی «مهر و ماه» به حرفه بازیگری پا گذاشت، پس از آن در مجموعه های «شیخ مفید»، «روزهای زندگی»، «همسایه ها»، «شبی از شب ها»، «نشانی» و «ماه عسل» ایفای نقش کرد. سام در مدت کوتاهی به نگارش فیلمنامه روی آورد و به دنبال آن کارگردانی مجموعه های مناسبتی همچون «ما فرشته نیستیم» و «باغ سرهنگ» و... در عزصه کارگردانی خضوری پر رنگ داشن. آخرین کار او یعنی مجموعه «مرضیه» پبوندی است، میان رفتارهای جامعه امروز و اعتقاد پر رنگ مردم به قیام عاشوراو کارگردان «مرضیه» به دنبال فرهنگ شعور عاشورایی است و اعتقاد دارد باید شور دهه اول محرم را به شعور ظلم ستیزی قیام کربلا گره زد.

گزارش هفته؛

دلیل مهاجرت چهره‌های سینما و تلویزیون چیست؟

مهاجرت هنرمندان در عرصه‌های مختلف اتفاقی است که مدت‌ها در سینما، تلویزیون، موسیقی و... شاهدش هستیم و به تازگی به نظر می‌رسد سینما و تلویزیون راهی هموار برای رسیدن به کشورهای اروپایی و فعالیت در شبکه‌های ماهواره‌ای شده است.

گزارش هفته؛

خطری جدی برای سینمای ایران / آیین سینما رفتن رو به فراموشی

تعطیلی بلند مدت سینماها در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری را گریبانگیر اهالی سینما کرد و در این بین تمهیداتی مثل اکران آنلاین، سینما ماشین، بازگشایی سینماها با نهایتاً 50 درصد ظرفیت و... برای عبور از این معضل اجرایی شدند که همه این طرح‌ها آنطور که باید نتوانستند به کمک سینما آمده و مشکلات ایجاد شده را رفع کنند.

 

به بهانه ی نود نو؛

بازگشت عادل فردوسی پور به چه قیمتی؟!

یادداشت مجتبی احمدی؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

 

گزارش هفته؛

خطری جدی برای سینمای ایران / آیین سینما رفتن رو به فراموشی

تعطیلی بلند مدت سینماها در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری را گریبانگیر اهالی سینما کرد و در این بین تمهیداتی مثل اکران آنلاین، سینما ماشین، بازگشایی سینماها با نهایتاً 50 درصد ظرفیت و... برای عبور از این معضل اجرایی شدند که همه این طرح‌ها آنطور که باید نتوانستند به کمک سینما آمده و مشکلات ایجاد شده را رفع کنند.

 

"شکلات تلخ" و روابط دختران و پدران ایرانی/ چرا دختران در شرایط خاص شکننده تر هستند؟

برنامه شکلات تلخ به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی روزها شنبه و سه شنبه حوالی ساعت 13:30 و روزهای یکشنبه و چهارشنبه حوالی ساعت 00:30 از گروه اجتماعی شبکه 5 روی آنتن می رود.

 

یک منتقد تلویزیونی در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

تلویزیون باید نسبت به ظرفیت هایی که از دست می دهد تجدید نظر کند!

یک منتقد تلویزیونی با بیان اینکه تلویزیون باید برای هنرمندان و نیروی انسانی خود جایگاه درستی را تعریف کند از لزوم حفظ و نگهداری شان و جایگاه هنرمندان گفت.

 

اولین فیلم حمیدرضا آذرنگ؛

«روزی روزگاری آبادان» با فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده

فیلم سینمایی “روزی روزگاری آبادان” به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، اواخر مهر ماه جلوی دوربین خواهد رفت.

 

عبدالله اسکندری از طراحی چهره بازیگران «مختارنامه» می‌گوید

گریمور سریال پر ببیننده مختارنامه که این روزا به مناسبت ماه محرم باز پخش میشود معتقد است: گریم در سینما و سریال سازی با آرایشگری فرق دارد او ادامه می دهد : چون عکس و منبع کمی دراره شخصیت های مذهبی و تاریخی داریم برای رسیدن به یک چهره دلنشن مثل مالک اشتر 200 بار اتود زدم تا به چیزی که مد نظر خودم و کارگردان بود رسیدیم.

 

همسر آزمایی به سبک حدیثه تهرانی یا یک شوخی فانتزی؛

شوخی عجیب و پر سر و صدای بازیگر زن با همکار مردش/تست صداقت /ببینید

ویدیو اتفاقی که با هدف شوخی و تست صداقت در صفحه شخصی حدیثه تهرانی منتشر شد و دقایقی بعد سر و صدای عجیبی در شبکه های اجتماعی به پا کرد.

 

داستان هفته؛

«من و مادرم»: ملانصرالدین

مجموعه داستان‌هایی با عنوان «من و مادرم» در قسمت‌های مختلف به قلم احمد مایل نویسنده و کارگردان تئاتر را که در خبرگزاری برنا، منتشر می‌شود از این پس در قسمت‌های مختلف می‌خوانید.

 

نظر شما