نشر نو منتشر کرد؛

کتاب «باغبان و نجار» به بازار آمد

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۲۷۱
کتاب «باغبان و نجار» به بازار آمد
آلیسون گوپنیک نویسنده «باغبان و نجار» نکات مهمی را در مورد کارکرد مغز و مراحل یادگیری کودکان در این کتاب گوشزد می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کتاب «باغبان و نجار» نوشته آلیسون گوپنیک با ترجمه مریم برومندی به تازگی در نوبت چاپ اول از سوی نشر نو منتشر شده است.

برخی والدین، آیندهٔ فرزندان خود را به‌دقت تصور می‌کنند و می‌کوشند تا آن‌ها را طوری شکل دهند که به آن طرح ایدئال تبدیل شوند. در مقابل، والدینی هستند که فرزندان خود را در بستری امن و آزاد پرورش می‌دهند و اجازه می‌دهند تا از هر یک از آن‌ها، موجودی مستقل و یگانه و خلاق شود.

آلیسون گوپنیک استاد علوم شناختی و روانشناسی رشد در دانشگاه برکلی آمریکا است و در این کتاب با به کار بردن مثال‌هایی اززندگی خود، بچه‌ها و نوه‌هایش و نیز نتایج تحقیقات گسترده خود و سایر پژوهشگران، نکات بسیار مهم و حیاتی را در مورد کارکرد مغز و مراحل یادگیری کودکان گوشزد می‌کند. او از شیوه تربیت والدین آمریکایی، انتظارات آن‌ها از فرزندانشان و خطاهای رایج رفتاری با کودکان می‌گوید.

در یادداشت مترجم، در ابتدای این کتاب می‌خوانیم: «در دوره کنونی که انسان در مرفه‌ترین و آسوده‌ترین دوران عمر گونه‌اش به سر می‌برد، در حال توجه نشان دادن به پرورش فرزندانش به شیوه‌ای کاملا متفاوت با روش‌های گدشته است.

امروزه آنچه با عنوان فرزند موفق مطرح می‌شود، از نمادهای مهم قدرت و ارزشمندی به حساب می‌آید. فرزندان موفق طبق تعریف رایج، بچه‌هایی هستند که در مدرسه نمره‌های ممتازی دارند و در دوران کودکی و نوجوانی اولویت زندگی آن‌ها آماده شدن برای ورود به مدارس نمونه و دانشگاه‌های مهم است.

با خواندن این کتاب در کمال تعجب خواهید دید که شیوه تربیت و انتظارات والدین ایرانی بسیار مشابه والدین آمریکایی (و در سراسر دنیا) است. اینکه چه اتفاقاتی در تاریخ انسان او را به این نقطه رسانده است، از نکات مهم دیگری است که نویسنده به آن پرداخته است.»

کتاب «باغبان و نجار» نوشته آلیسون گوپنیک با ترجمه مریم برومندی در ۳۵۰ صفحه و با قیمت ۵۲۰۰۰ تومان از سوی نشر نو در اختیار علاقه‌مندان به حوزه روانشناسی قرار گرفته است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز