از شبکه یک سیما؛

مستندی زرین برای پخش در ایام دفاع مقدس

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۰:۲۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۳۶۸۵
مستندی زرین برای پخش در ایام دفاع مقدس
مستند «گردان تک نفره» با روایتی از زندگی برترین تک تیرانداز جهان "شهید عبدالرسول زرین"، با تهیه کنندگی و کارگردانی داریوش یاری از شبکه یک پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند «گردان تک نفره» ابعاد ویژه معرفتی، اخلاقی و نظامی شهید زرین را که با شلیک نزدیک به 3هزار هدف موفق به عنوان برترین تک تیرانداز جهان شناخته شده ، به تصویر کشیده است.

ساختار این فیلم، مستند بازسازی است و در 52 دقیقه فرازهایی از لحظات خاص حضور شهید زرین را در جبهه های جنگ تحمیلی،  به شیوه  مستند بازسازی ، روایت کرده است.

داریوش یاری نویسنده، محقق، تهیه کننده و کارگردان این مستند، معرفی و بررسی ابعاد مختلف شخصیتی شهید عبدالرسول زرین را هدف ساخت این مستند بازسازی عنوان  کرده و گفته است ساخت این مستند کاری بسیار سخت بود  که بدون همراهی یاران مهربانم امکان ساخت آن وجود نداشت.

عوامل دست اندرکار مستند گردان تک نفره که ساخت آن از شهریور سال گذشته شروع  و این روزها مراحل صداگذاری و اصلاح رنگ را می گذراند  به این شرح است:

داریوش یاری: محقق ،نویسنده و کارگردان و تهیه کننده، دکتر اصغر زرین : محقق و پژوهشگر، عارف نامور: مدیر فیلمبرداری بخش بازسازی، بهنام تاج میر و عماد سلمانیان : فیلمبرداران بخش معاصر، تدوین گر : حمید فنایی ،صداگذار: امین شریفی ، جلوه های ویژه بصری: روزبه شمشیری، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کریمیان و احمد سرال ، طراح گریم : محسن بابایی ، مدیر تولید: مهدی حسینی ، طراح صحنه : اسدالله بابایی ، مدیر برنامه ریزی: محسن کریمیان ، مجری طرح: مسعود زمانی،

گفتنی است در این فیلم هادی مقدم دوست در نقش شهید عبدالرسول زرین و هادی زنجانی در نقش شهید حسین خرازی ایفای نقش کرده اند.

مستند «گردان تک نفره» کاری از گروه تاریخ فرهنگ و هنر شبکه یک سیماست که در هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز