کیوان کثیریان:

«خورشید» به مسیر فیلمسازی مجید مجیدی نزدیک‌تر است / بازگشت مجیدی به سینمایی که او را به موفقیت رساند

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۸۳۸
«خورشید» به مسیر فیلمسازی مجید مجیدی نزدیک‌تر است / بازگشت مجیدی به سینمایی که او را به موفقیت رساند
کیوان کثیریان فیلم سینمایی «خورشید» را به آثار موفق مجید مجیدی شبیه‌تر دانست و تأکید کرد که این کارگردان با ساخت «خورشید» در مسیری قرار گرفته که پیش‌تر برای او موفقیت به همراه داشته است.

کیوان کثیریان منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: به نظر من فیلم سینمایی «خورشید» برای مجید مجیدی پس از مدت‌ها بازگشتی است به سینمایی که با آن فیلمسازی را شروع کرد و او را به موفقیت رساند.

کثیریان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «خورشید» به فیلم‌های اول مجید مجیدی شبیه‌تر است و با وجود اینکه او فیلم‌هایی بهتر از این اثر در کارنامه خود دارد؛ حال و هوا و موقعیت‌های انسانی که در بخش‌های مختلف فیلم «خورشید» دیده می‌شود به حال و هوای فیلم‌ها و مسیر فیلمسازی این کارگردان نزدیک‌تر است.

او افزود: قطعاً فیلم «خورشید» بهترین اثر سینمایی مجیدی نیست و با وجود اینکه نسبت به فیلم‌های آخرش به سینمای او نزدیک‌تر است، فیلمنامه‌اش مشکلاتی دارد و فیلم نیز کمی طولانی و کش‌دار است. «خورشید» می‌توانست فیلم بهتری باشد و البته هنوز هم می‌توان با تدوینی مجدد برخی مشکلات فیلمنامه‌ را حل کرد و فکر می‌کنم با توجه به اخباری که شنیده‌ می‌شود تدوین مجددی برای فیلم در نظر گرفته شده است و نسخه جدیدی از «خورشید» در حال حاضر در جشنواره فیلم ونیز حضور دارد.

این منتقد در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که در فیلمنامه «خورشید» به چشم می‌خورد پر رنگ شدن قصه‌های فرعی است که فیلم را مدام از ماجرا و قصه اصلی‌اش دور می‌کند و قصه‌های فرعی در بخش‌هایی از فیلم پر‌ رنگ‌تر از ماجرای اصلی می‌شوند در حالیکه نیاز چندانی برای پرداختن به این قصه‌ها در فیلم احساس نمی‌شود.

کثیریان در پایان اظهار داشت: همانطور که در ابتدا اشاره کردم، «خورشید» فیلمی است که به آثار موفق مجیدی نزدیک‌تر است و مجیدی با ساخت این فیلم در مسیری قدم برداشته که پیش‌تر برای او موفقیت به همراه داشته است. درباره موفقیت یا عدم موفقیت این اثر در جشنواره فیلم ونیز همچنان نمی‌توان اظهار نظری داشت چرا که باید دیگر فیلم‌های حاضر در بخش اصلی را دید اما امیدوارم همه نماینده‌های ما در این جشنواره با دست پر ونیز را ترک کنند و برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت دارم.

گفتنی است فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی امسال در بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز حضور دارد و با دیگر فیلم‌ها برای کسب جایزه شیر طلایی در رقابت است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز