تهیه‌کننده سینما و تلویزیون:

دستمزدها در دوران کرونا و پس از آن کاهش پیدا می‌کند/ متاسفانه مانند قبل از انقلاب ۸۰ درصد بودجه یک فیلم صرف دو یا سه بازیگر می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۵۳۵
دستمزدها در دوران کرونا و پس از آن کاهش پیدا می‌کند/ متاسفانه مانند قبل از انقلاب ۸۰ درصد بودجه یک فیلم صرف دو یا سه بازیگر می‌شود
محسن شایانفر معتقد است با شیوع ویروس کرونا و کم شدن پروژه‌های تولید و زیاد شدن نیروهای کار دستمزدها در سینما و تلویزیون در دوران کرونا و پس از آن کاهش پیدا می‌کند.

محسن شایانفر، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثابت کرد در دولت تدبیر و امید ضعیف‌ترین وزارتخانه است. در این چند ماه که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، وزارت فرهنگ هیچ اقدامی در راستای حمایت از هنرمندان نداشته و این واقعاً باعث تأسف است. کاش هنرمندان مربوط به وزارتخانه دیگری مثل وزارت ارتباطات یا وزارت نیرو می‌شدند تا شاید این وزارتخانه‌ها به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌کردند.

شایانفر درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر دستمزد عوامل سینما و تلویزیون گفت: از آنجا که شیوع ویروس کرونا بر میزان تولیدات سینما و تلویزیون تأثیر گذاشته و تعداد آن را به حداقل رسانده است طبیعتاً میزان بیکاری افزایش یافته و نیروی انسانی برای کار بسیار زیاد است و کار بسیار کم؛ پس در این شرایط طبیعی است که میزان دستمزد عوامل کمتر از گذشته باشد چرا که افراد بسیاری متقاضی حضور در پروژه‌ها هستند.

او افزود: حدود 8 ماه است سینماها تعطیل هستند و هیچ حمایتی هم از سینماگران نمی‌شود. متأسفانه حتی برای تبلیغ آغاز فعالیت سینماها و امن بودن سالن‌ها برای جلوگیری از ابتلای تماشاگران به کرونا هم در تلویزیون، دیگر رسانه‌ها و نقاط مختلف شهر خبری نبود و با عدم اطلاع‌رسانی از فیلم‌ها هم استقبالی نشد. قطعاً با ادامه‌دار بودن این وضعیت سلیقه مردم تغییر پیدا کرده و آیین سینما رفتن از بین رفته و مردم به دیدن فیلم‌ها در خانه و وی‌او‌دی‌ها عادت کرده و همه به فعالیت در شبکه نمایش خانگی روی می‌آورند.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: پیش از انقلاب معمولاً 80 درصد بودجه یک فیلم صرف دو یا سه بازیگر می‌شد و متأسفانه امروز هم ما به این سمت رفته‌ایم و می‌بینیم حدود 80 درصد بودجه فیلم‌ها برای بازیگران است و این یک بی‌عدالتی و نابسامانی در سینما به وجود آورده است. دستمزد بازیگران بدون هیچ منطقی همیشه بالا می‌رود و دیگر عوامل معمولاً پایین‌تر از حد منطقی دستمزد می‌گیرند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این موضوع ورود کند و امروز سینمای ما نیازمند پیگیری جدی وزارت فرهنگ است تا دستمزدها برای همه عوامل منطقی شود.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «حکایت‌های کمال» در پایان اظهار داشت: در این وضعیت بین سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی به نظر من تنها شبکه نمایش خانگی بوده که عملکرد خوبی داشته و به نوعی تنها رسانه فعال ما بوده که هم به لحاظ تولید آثار سرگرم‌کننده خوب عمل کرده و هم با ادامه تولیدات باعث شده بخشی از مشکل بیکاری برخی هنرمندان رفع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز