در شبکه پنج و گروه اجتماعی؛

نوجوانی که با مادرش هروئین می کشید/ راهکار ترک اعتیاد در خانه با حضور اعضای خانواده در شکلات تلخ/ آسیبی که بچه ها از والدین به ارث می برند!/ مادر لجباز فرزندش را معتاد کرد!

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۹:۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۴۶۷۷
برنامه شکلات تلخ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی از گروه اجتماعی شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه شکلات تلخ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی از گروه اجتماعی شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود.

مجتبی احمدی تهیه کننده شکلات تلخ می گوید:بعد از بیست و چند برنامه که بارآسیب های اجتماعی اطراف زندگی کودکان و نوجوانان در کنار خانواده ها با مخاطبان شبکه ۵ سیما در قاب شکلات تلخ همراه بودیم به قصه چالش های مواد مخدر در یک خانواده رسیدیم و این وقتی جدی تر شد که کار اعتیاد به کودکان و نوجوانان رسید، دختری که معتاد به دنیا آمد، پسر بچه ایی که مواد خریدار پدرش بود و حالا قصه شروین که مادرش برای لجبازی با پدر ، پسرش را معتاد می کند.

WhatsApp Image 2020-09-07 at 7.54.39 AM

احمدی در این باره گفت: برنامه شکلات تلخ با هدف ساماندهی کودکان کار و پرداختن به موضوعات و مشکلات این گروه آسیب پذیر کلید خورد اما در ادامه عوامل موثر بر کشانده شدن کودکان به خیابان را بررسی کردیم و اینکه همیشه عامل فاصله گرفتن بچه ها از خانه نیست:

اعتیاد والدین موضوع جدی و حساسی است که زندگی و آینده نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

تهیه کننده و کارگردان شکلات تلخ می‌گوید:

در دو برنامه پیش رو چرایی اعتیاد در نوجوانان و دلایل افزایش گرایش مواد در دختران را در گفت و گو با محققین و کارشناسان این حوزه بررسی می کنیم و در گفت و گو با روانشناسان موضوع فوق را تحلیل و برای ساماندهی آسیب راهکار خواهیم داشت.

روایت ما در این برنامه ی مستند گونه با بررسی  زندگی کودکان کار ، دختران فراری، خانواده های آسیب دیده ، مهاجرت، طلاق ،اعتیاد و ... کلید خورد و با توجه به محدودیت در اشاره مستقیم به قصه زندگی افراد ، گروه نگارش داستان آنها را باز نویسی و در نهایت به تولید و روایت توام می رسیم.

تهیه کننده این برنامه گفت: در برنامه روز  سه شنبه داستان مستندی از زبان شروین را خواهیم شنید که این روز ها حالش خوب است اما...

در خلاصه این داستان شکلات تلخ می خوانیم: شروین با مادرش هروئین می کشد تا پدرش...

برنامه «شکلات تلخ» شنبه و سه شنبه حوالی ۱۳/۳۰ و روزهای یکشنبه و چهارشنبه  بعد از اخبار بامدادی   روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود.

 

نظر شما