منتقد ورایتی:

پیام فیلم مجیدی این است همه بچه ها برابر خلق شده اند

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۹:۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۴۶۹۳
پیام فیلم مجیدی این است همه بچه ها برابر خلق شده اند
پیتر دبراگ منتقد مشهور ورایتی فیلم «خورشید» مجیدی را یادآور فیلم «پروژه فلوریدا» با بازی ویلم دفو خواند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، پیتر دبراگ منتقد ورایتی دقایقی پیش بلافاصله بعد از نخستین نمایش بین المللی فیلم «خورشید» مجید مجیدی در جشنواره ونیز نقدی بر فیلم در ورایتی منتشر کرد. در بخشی از این بررسی، دبراگ فیلم مجیدی را یادآور یکی از مهم ترین فیلم های مربوط به بچه ها در دنیا یعنی «پروژه فلوریدا» با بازی ویلم دفو خواند.

دبراگ نوشت: «خورشید» مجید مجیدی برای من یادآور فیلم «پروژه فلوریدا» یکی از بهترین فیلمهای در مورد بچه ها در قرن بیست و یکم است. با این تفاوت که مجیدی روایتش را عکس فیلم «پروژه فلوریدا» انجام داده است.

او در جای دیگری تاکید کرد: همانطور که برخی ممکن است به یاد داشته باشند مجید مجیدی یکی از بهترین فیلم های مربوط به کودکان قرن گذشته را با نام «بچه های آسمان» با موضوع یک پسر کوچک که کفش های خواهرش را گم می کند، ساخته است. کمتر فیلمی می تواند از نظر سادگی با «بچه های آسمان» رقابت کند با این حال در فیلم «خورشید» قصه کمی پیچیده تر است اما هنوز هم مجیدی با آن فیلم ارتباط دارد. او در این فیلم نیز بر گروه بازیگران خردسال و چالش هایشان تمرکز دارد.

منتقد ورایتی افزود: فیلم های مجیدی هرگز به خاطر طرح های پیچیده شان مشهور نبوده اند بنابراین احتمالا تماشاگرها چند قدم جلوتر از این کودکانِ ساده قرار دارند. با این حال فیلم صحنه های غافلگیر کننده خوبی را در مسیر تماشاگر قرار می دهد.

دبراگ در پایان افزود: اگر یکی از اهداف فیلم «خورشید» مجیدی یادآوری این نکته باشد که همه بچه ها برابر خلق شده و شایسته تشویق و تحصیل هستند گروه بازیگران جوان فیلم مجیدی این قضیه را با صدای بلند و واضح مطرح کرده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز