اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان اعلام موجودیت کرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۲۱:۵۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۵۷۸۹
اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان اعلام موجودیت کرد
اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد و سرانجام تهیه‌کنندگان سینما (چهار تشکل صنفی تهیه‌کنندگی) در زیر یک صنف واحد تهیه‌کنندگی قرار گرفتند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«‌سینمای نوین ایران، در حالی وارد پنجمین دهه فعالیت خود می‌شود که به جهت حضور مراجع و متولیان متعدد تصمیم‌ تصمیم‌گیری، و میدان-داری خسارت‌بار جریان‌های پیدا و پنهان و همچنین مدیریت‌های فاقد پشتوانه‌های تخصصی و دلسوزی لازم در حوزه‌های مرتبط، با موانع بسیاری مواجه بوده و هست.

تصمیم‌سازی‌های سلیقه‌ها و بی نصیب از شناخت‌های روزآمد و آینده‌ آینده‌نگر، مشکلات عدیده‌ای را تاکنون برای سینمای ایران پدید آورده که متاسفانه نه تنها به مرور از تعداد و تخریب آنها کاسته نشده، بلکه در روندی افزایشی همچنان در حال تکثیر و تداوم هستند.

امروز دیگر نمی‌توان به این واقعیت بی اعتنا بود که برون رفت از شرایط موجود و ایجاد ساختاری نوین و کارآمد که شایسته شأن و اعتبار سینمای ملی ایران باشد، طرحی نو می‌طلبد؛ طرحی نو که به تحکیم، تقویت و حراست از داشته‌ها و مطالبه حقوق نداشته بیانجامد و راه‌های ایجاد اختلال در امنیت سرمایه‌  گذاری و فعالیت‌های تولیدی تهیه‌‌ کنندگان را مسدود کند.

لذا در مسیر تحقق اهداف و توسعه پایدار سینمای ایران، با همگرایی و هم افزایی توانایی‌های شخصی و صنفی، صنوف تهیه‌کنندگی، به‌عنوان موجه‌ترین نهادهای غیردولتی، غیرسیاسی و صرفاً صنفی، در آستانه روز ملی و مبارک سینمای ملی ایران، با اعلام موجودیت و فعالیت «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران»، که در برگیرنده تمامی فعالان عرصه تهیه‌کنندگی در سینما است، قدم به میدان گذاشته و با امید به آینده‌ای پربارتر، جهت خدمت به بقا و ارتقای سینمای سربلند ایران و منافع مشترک همه آحاد آن، اعلام آمادگی می‌کند.

امروز که دوستان نادان سینما، دست در دست دشمنان دانای آن، عرصه را از همه سو بر فعالیت‌های سالم و قانونی تهیه کنندگان واقعی و حرفه‌ای تنگ کرده و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، قانونی و اجتماعی را دشوار ساخته‌اند، خرسندیم اعلام کنیم که این همگرایی و اتحاد، از مسیری واقع‌بینانه، مصلحت جویانه، خودجوش و اختیاری عبور کرده و به نتیجه کنونی رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز