«هزارتوی داستان» زندگی روزنامه‌نگار آمریکایی

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۷:۳۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۵۸۲۶
«هزارتوی داستان»  زندگی روزنامه‌نگار آمریکایی
این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش ، داستان «طناب» از کاترین آن پورتر نویسنده، روزنامه نگار و فعال سیاسی آمریکایی، روایت و بررسی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، بهناز بستان‌دوست پژوهشگر و مجری کارشناس این برنامه رادیویی گفت: در این روزهای غریب و غیرقابل پیش‌بینی که کرونا همه جهان را تحت شعاع قرار داده است، دوستداران و علاقه‌مندان پیگیر ادبیات توجه ویژه‌ای به داستان‌هایی که به بیماری‌های عالم‌گیر پرداخته‌اند، نشان می‌دهند.

وی افزود: از جمله این رمان‌ها می‌توان از «طاعون» نوشته کامو و «عشق سال‌های وبا»ی مارکز نام برد. اما رمان موفق دیگری که در این زمینه می‌توانیم نام ببریم رمان «اسب رنگ پریده سوار رنگ پریده» نوشته کاترین آن پورتر است. او که خود قربانی بیماری بوده به زیبایی در این اثر به نابودی و ویران‌گری «آنفلوانزای اسپانیایی» سال ۱۹۱۸ پرداخته است.

بستان‌دوست در پایان عنوان کرد: این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» به زندگی کاترین آن پورتر و داستان کوتاه «طناب» از او پرداختیم. آن پورتر، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی آمریکایی است که هرگز به دانشگاه نرفت و با این وجود یکی از استادان فصاحت و بلاغت در داستان نویسی قرن بیستم آمریکا به شمار می‌آید.

پژوهش، روایت داستان و مجری کارشناسی «هزارتوی داستان » را بهناز بستان‌دوست بر عهده دارد. کارشناس برنامه فرزانه زحلی و گویندگی بیوگرافی با رضا عمرانی است همچنین تهیه کنندگی برنامه بر عهده ژاله محمدعلی است.

 

نظر شما