چهره‌ها و اتفاقات دنیای فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

نگاه ملی هنرمندان ایرانی در جشنواره ونیز / سر و صدای قورباغه هومن سیدی بلند شد/ مرد بودن یا زن بودن مسئله این نیست، محمدرضا فروتن فاش کرد

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۷:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۰۱۰
نگاه ملی هنرمندان ایرانی در جشنواره ونیز / سر و صدای قورباغه هومن سیدی بلند شد/ مرد بودن یا زن بودن مسئله این نیست، محمدرضا فروتن فاش کرد
اگرچه در هفته‌های اخیر خوشبختانه دنیای هنر اخبار بد زیادی را با خود به همراه نداشت اما باید گفت داستان تغییر جنسیت محمدرضا فروتن که یک رفتار ناپسند رسانه‌ای بود، بسیاری از اهالی سینما و خانواده هنر را متأثر کرد.

ایتالیایی های هفته؛

مجید مجیدی که با فیلم "خورشید" همراه با شهرام مکری و فیلم "جنایت بی دقت" در جشنواره ونیز حضور دارند در صحبت‌های مفصلی ضمن توضیح در مورد فیلمشان از منافع ملی در خصوص تحریم‌های آمریکا دفاع کردند و این اتفاق با ابعاد جهانی این جشنواره انعکاس مفصلی داشت. 

بازگشت هفته؛

مهناز افشار که مدت‌ها به عنوان یک هنرمند پر سر و صدا در اخبار مختلف از او یاد می‌کردیم، مدتی تنها به فعالیت در فضای مجازی و صفحه شخصی‌اش اکتفا کرد تا اینکه این هفته با خبر شدیم قرار است با فیلم سینمایی "گیلدا" ساخته کیوان علیمحمدی و امید بنکدار از بیست و سوم شهریورماه به فضای پر سر و صدای سینما بازگردد. شواهد و ظواهر نشان می‌دهد مهناز افشار فعلا تصمیمی برای بازگشت ندارد.

منهای هفته؛

مانی حقیقی تصمیم دارد فیلم "تفریق" را با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار به قلم امیررضا کوهستانی کارگردانی کند.

معمولی هفته؛

محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی که اخیرا برای بازی در فیلم اول حمیدرضا آذرنگ قرارداد بسته و قرار است در مقابل فاطمه معتمدآریا ایفای نقش کند در یک قرارداد فرهنگی اقتصادی به عنوان مشاور فرهنگی هیئت فوتبال کیش فعالیت می‌کند.

قورباغه هفته؛

قورباغه ایرانی ساخته جدید هومن سیدی برای شبکه نمایش  خانگی است که قرار است از مهرماه امسال توزیع شود. نکته جالب اینکه این روزها بسیاری از علاقه‌مندان و طرفداران سریال‌های شبکه‌ نمایش خانگی با پایان یافتن سریال هم‌گناه در انتظار یک اتفاق ویژه برای این رسانه پربازدید هستند و جالب‌تر آنکه قورباغه هومن سیدی در روزهایی مشغول تبلیغات است که تنی چند از تهیه‌کنندگان و کارگردانان در بیانیه‌های مختلف سپردن مسئولیت تولیدات شبکه نمایش خانگی به تلویزیون را برنتابیده و به آن معترض بودند. 

خوش تیپ هفته؛

جواد عزتی بازیگر  فیلم سینمایی خورشید که به همراه بازیگران کودک و کارگردان این فیلم در ونیز به سر می‌برد، با هیبتی متفاوت در نشست‌ها و فرش قرمز این فیلم سینمایی حاضر شد، متفاوت صحبت کرد تا این کمدین پرکار و پرفروش سینمای ایران در سرزمین چکمه هم به محبوبیت قابل قبولی برسد.

مرد هفته؛

اتفاقی که هفته گذشته در فضای مجازی سر و صدا کرد و حواشی بسیاری را نیز با خود به همراه داشت، داستان تغییر جنسیت محمدرضا فروتن بود که او و بسیاری از اهالی سینما را گلایه‌مند کرد. از آنجایی که فضای مجازی بدون هیچ قاعده و قانونی در انتشار هر مطلب و موضوعی به کاربرانش مجوز می‌دهد و کنترل،  مدیریت و رعایت  قوانین عرفی و اخلاقی در آن دور از دسترس است بدیهی است، که آبرو و شأن انسانی افراد توسط برخی افراد سودجو و گاه بی اطلاع دست به دست می‌شود. اگرچه  محمدرضا فروتن با تکذیب مسئله فوق به سرعت باعث  فروکش کردن این خبر در فضای مجازی شد اما به جرئت می‌توان گفت پر سر و صداترین اتفاق خبری هفته گذشته خبری با آن مضمون بود که البته برخی به آن دامن زدند. 

نود هفته؛

در حالیکه بسیاری از رسانه ها خبر از ساخت نود نو توسط عادل فردوسی پور برای شبکه نمایش خانگی داده بودند اما پروانه ساخت 99 برای عادل فردوسی پور در وزارت ورزش در 15 قسمت صادر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز