امیر سحرخیز:

مظلوم‌ترین گروه در سینمای ایران فیلمسازان کودک و مخاطبانش هستند!

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۱:۴۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۷۷۹۹
مظلوم‌ترین گروه در سینمای ایران فیلمسازان کودک و مخاطبانش هستند!
رئیس هیات مدیره صنف انیمیشن با تاکید بر اینکه حیات سینمای کودک وابسته به تولید محتوای مناسب است، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بهترین زمان برای دیده شدن آثار این حوزه دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، امیر سحرخیز کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین رویدادها در سینمای ایران است گفت: در ساختار سینمای ایران شاید مظلوم‌ترین گروه فیلمسازان، فیلمسازان کودک و مخاطبانش هستند. جشنواره کودک از مهمترین و معدودترین فضاها برای دیده شدن آثار است.

سحرخیز با بیان اینکه کودکان و‌ نوجوانان می‌توانند آینده سینمای ایران را بسازند گفت: در کشورهای مختلف به چنین جشنواره‌هایی توجه خاصی می‌شود. ما باید هرسال به خودمان یادآوری کنیم این بخش از جامعه نیاز ویژه‌ای به محتوای بصری دارد و ما متاسفانه فقط زمان جشنواره پی می‌بریم که به نیازهای قشر زیادی از جامعه کم توجه هستیم. حیات سینمای کودک را وابسته به تولید محتوای مناسب می‌بینم.

وی افزود: در این سال‌ها صحبت‌هایی از برگزار نشدن جشنواره و یا تغییر و تحول در آن وجود داشت و هربار برای ما یک نگرانی به‌ وجود می‌آورد که نبود چنین جشنواره‌هایی آن هم با یک رویکرد تخصصی می‌تواند ضربه بزرگی به مخاطبان این جشنواره وارد کند. به‌ همین دلیل جشنواره فیلم کودک یک ارتباط دوطرفه بین تولید محتوا و مخاطبان دارد.

رئیس هیات مدیره صنف انیمیشن جشنواره فیلم کودک را از پرشورترین جشنواره‌ها دانست و تصریح کرد: مخاطبان جشنواره کودک اشتیاق زیادی برای برگزاری پر شورتر آن دارند و این یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای قشر کودک و نوجوان کشور است.

برگزاری آنلاین جشنواره امکانی برای دیده شدن بیشتر آن است

وی در خصوص برگزاری آنلاین جشنواره گفت: با وجود شرایط پیش آمده برگزاری جشنواره به صورت حضوری و فیزیکی امکان‌پذیر نیست. من به برگزاری این جشنواره به هرشکلی موافقم. در برگزاری جشنواره به صورت آنلاین ممکن است با نقص‌هایی مواجه شویم چرا که با حجم زیادی از مخاطبان روبه‌رو هستیم اما تجربه خوبی است و به نظر من حتی در سخت‌ترین شرایط بهتر است جشنواره برگزار شود. فضای پرشوری که در زمان برگزاری جشنواره در اصفهان وجود دارد با هیچ چیزی قابل قیاس نیست و به ندرت در جشنواره‌های دیگر حس می‌شود. به هرحال ممکن است از آن فضا به دلیل شرایط ویروس کرونا محروم شویم اما نباید از خود جشنواره غافل شد.

سحرخیز برای بالا بردن سطح کیفی جشنواره کودک در سطح بین‌الملل گفت: من در جشنواره سی‌ودوم داور بخش بین‌الملل بودم، داوران دیگر این بخش ایرانی نبودند، آنها همیشه جشنواره فیلم کودک را یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌شان دانستند. اتفاقی که بین افراد شاخص بین‌المللی می‌تواند تاثیر عمیقی بگذارد، طبیعتا میان جامعه و مخاطبان این جشنواره به همان نسبت مفید و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین می‌تواند با تبلیغ و انتشار اخبار یک فرصت برای بهتر دیده شدن در سطح بین‌الملل باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز