داوری مسابقه طراحی بنای یادبود برگزار شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۳:۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۸۳۸۸
داوری مسابقه طراحی بنای یادبود برگزار شد
داوری نخستین مسابقه طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران از میان 180 اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه، روز یکشنبه، 23 شهریور انجام شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جلسه داوری این مسابقه روز یکشنبه 23 شهریور با حضور سید محمد مهدی حجت (رئیس هیأت داوران)، رضا قره باغی، شاهین حیدری و سیدمجتبی موسوی داوران این مسابقه برگزار شد.

حامد نوری دبیر این مسابقه از ارسال 180 اثر توسط 70 هنرمند خبر داد و گفت: توجه به مفهوم و موضوع ایثار و همچنین خلاقیت و نوآوری در طراحی با توجه به ویژگی های خاص پروژه شامل دقت در طراحی جزئیات و اجرایی بودن با استفاده از مصالح بوم آورد و رایج در کشور و همچنین ظرفیت استفاده بهینه در مناسبت های مرتبط اثر خلق شده به عنوان یک بنای یاد بود فاخر و ماندگار را از معیارهای مهم ارزیابی داوران به شمار آورد که در جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی  به  انتخاب سه طرح برگزیده در این مسابقه اشاره کرد و افزود:  اکثر آثار ارسالی بسیار هنرمندانه، علمی و فنی مهندسی می باشند که سطح مسابقه را مشخص کرده اند و تقریباً به المان های شهدا و مفاهیم جنگ در خیلی از آن ها اشاره شده است.

گفتنی است در این جلسه دبیر مسابقه ضمن شرح نقش راه آهن در 8 سال جنگ تحمیلی به نقش دلاور مردی های شهدای راه آهن در دوران دفاع مقدس اشاره کرد تا با توجه به این موارد، داوران نسبت به انتخاب و ارزیابی آثار بپردازند.

یادآور می شود؛ مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر در مهر ماه و همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور میهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران به  ریاست سعید رسولی (مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا) و دبیری حامد نوری به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای راه آهن، برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز