«ایران امروز » بررسی می کند؛

آخرین دستاوردهای دفاعی ایران

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۳:۵۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۸۴۰۷
آخرین دستاوردهای دفاعی ایران
برنامه این هفته «ایران امروز » (Iran Today) در شبکه پرس تی وی در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس به بررسی حمایت‌های آمریکا از صدام حسین و اطلاع این کشور از حملات شیمیایی عراق علیه ایران پرداخته و آخرین دستاوردهای ایران در حوزه دفاعی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی با نگاهی به وضعیت آغاز جنگ، وضعیت دفاعی ایران در آن زمان، خلف وعده‌های آمریکا و انگلیس به ایران در عدم ارسال سفارشات نظامی، اطلاع آمریکا از حملات شیمیایی به ایران، وسعت این حملات و تاثیر آن بر ایران به عنوان دومین قربانی سلاح های کشتار جمعی بعد از ژاپن را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

در ادامه این برنامه ضمن مروری بر دکترین دفاعی ایران در منطقه و دلایل ایران برای تکیه به موشک‌های بومی، آخرین دستاوردهای موشکی ایران و تاثیر آنها بر معادلات منطقه‌ای مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

در این برنامه همچنین با اشاره به افزایش توان بازدارندگی ایران بعد از جنگ تحمیلی در حوزه هوایی، دریایی و زمینی به عنوان عامل مهم ناکامی دولت های استعمارگر در مقابله نظامی با ایران، تبادل نظر درخصوص دلایل حمایت های پیدا و پنهان غرب به ویژه آمریکا از صدام، اهداف آمریکا و انگلیس از عدم تحویل تسلیحات خریداری شده ایران در زمان جنگ، واکنش غرب در برابر حملات موشکی صدام به ایران و بی اثر بودن تحریم های تسلیحاتی در توان دفاعی و نظامی ایران صورت خواهد گرفت.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 26 شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز