در «ایران» ببینید؛

از سد گتوند خوزستان، تا بازار اصفهان

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۴:۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۸۴۱۴
از سد گتوند خوزستان، تا بازار اصفهان
برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، به معرفی سد گتوند یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران، بازار صنایع دستی اصفهان ورشته مهیچ کارتینگ می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «ایران» که  در هر قسمت با سفر به نقاطی جذاب از کشورمان دریچه ای تازه از دیدنی های ایران به روی مخاطبان باز می کند، در این قسمت از برنامه به سد گتوند ، یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران ساخته شده می پردازد . این سد عمیق ترین دیوار خاکی آب بند با وسعت 42 هزار متر مربع در جهان را به خود اختصاص داده است. سیستم ترکیبی دیوار آب بند سد گتوند علیا منحصر به فرد است.

بخش دیگر این برنامه به معرفی بازار صنایع دستی اصفهان می پردازد. اشیای دست ساز در سراسر جهان از محبوبیت و ارزش زیادی برخوردار هستند به طور خاص در این برنامه به صنایع دستی اشاره خواهد شد که در شهر  اصفهان ساخته می شوند.

در ادامه این برنامه  معرفی کارتینگ از رشته های مهیج اتومبیل رانی صورت می گیرد و  طرفداران وسایل نقلیه با نحوه استفاده از این سرگرمی آشنا می شوند.

برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای چهارشنبه، ساعت 4 بامداد روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در همان روز ساعات 7و 11 و 20 به وقت تهران  و در روز پنجشنبه ساعت 13 بازپخش می‎شود.

 

نظر شما