محمدرضا مصباح:

کیفیت آثار سینمای بدنه ایران رو به رشد است / فیلم‌های اجتماعی ایران در جشنواره‌های جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۴۸۷
کیفیت آثار سینمای بدنه ایران رو به رشد است / فیلم‌های اجتماعی ایران در جشنواره‌های جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد
محمدرضا مصباح کیفیت آثار سینمای بدنه ایران را رو به رشد دانست و تأکید کرد که امروز فیلم‌های اجتماعی ایران در جشنواره‌های جهانی مورد توجه قرار می‌گیرند.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز جشنواره‌ها سلیقه و نگاهشان نسبت به سینمای ایران تغییر کرده و اگر در گذشته فیلم‌هایی با ویژگی‌هایی مشخص مورد توجه این جشنواره‌ها قرار می‌گرفت امروز با توجه به نزدیک شدن فضای فیلمسازی ایران به سینمای اروپا فیلم‌های اجتماعی ما نیز مورد توجه این جشنواره‌های قرار گرفته و بعضاً حتی فیلم‌های پرمخاطب اجتماعی نیز از جشنواره‌های مختلف جایزه می‌گیرند.

مصباح تصریح کرد: به واسطه ارتباطات وسیع و شناخت آدم‌ها از شرایط اجتماعی و فرهنگ کشورهای مختلف سلایق به هم نزدیک شده و دنیا در عرصه فیلمسازی و سینما به سمت یک همرنگی و یکدستی حرکت می‌کند. قطعاً فضای مجازی در شکل‌گیری این ارتباطات و این نزدیکی دیدگاه کمک کرده است؛ امروز فیلمسازان ما از اتفاقاتی که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد در لحظه مطلع می‌شوند و این وضعیت در همه جای دنیا وجود دارد.

او افزود: به نظرم امروز سلیقه مخاطبان سینمای ما رشد داشته و جشنواره‌ها نیز به این جمع‌بندی رسیده‌اند که فاکتورهای ارزیابی‌شان به سمت آثاری برود که مخاطبان وسیعی دارند و تنها فیلم‌های هنری با فضا و نگاه خاص را مورد توجه قرار ندهند و فیلم‌های بزرگ، بیگ پروداکشن و مخاطب‌پسند هم در بین آثار منتخب‌شان قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پوست» در ادامه اظهار داشت: این نگاه در جشنواره فیلم فجر ما نیز وجود دارد. اگر نگاهی به فیلم‌های منتخب جشنواره فجر داشته باشید متوجه می‌شوید که اکثر فیلم‌های جایزه گرفته در گیشه نیز موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فیلم‌های موفق ما در جشنواره‌های مختلف جهانی در کشورمان نیز اکران خوبی دارند و در گیشه موفق هستند همچنان فیلم‌هایی وجود دارند که فقط برای موفقیت در گیشه ساخته شده‌اند و البته من مخالف وجود این فیلم‌ها نیستم؛ به هر حال سینما نیاز به درآمد دارد و باید سلایق مختلف را مورد نظر داشت تا اقشار مختلف به سینما بروند.

مصباح در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: به نظر من در سال‌های اخیر ساختار فیلم‌های سینمای بدنه ما بهتر شده و این وضعیت در سریال‌های شبکه نمایش خانگی نیز وجود دارد. البته برخی آثار در شبکه نمایش خانگی بسیار بی‌کیفیت و ضعیف هستند اما در نگاهی کلی می‌توان به این نتیجه رسید که تغییرات مثبتی در سینمای ایران در راستای رشد کیفی آثار اتفاق افتاده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز