کنترل نهادهای جهانی توسط آمریکا در«شکاف اقتصادی»

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۲:۳۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۹۴۶۹
کنترل نهادهای جهانی توسط آمریکا در«شکاف اقتصادی»
برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی با نگاهی به اقدام دولت ترامپ برای معرفی یک مقام کاخ سفید جهت مدیریت بانک توسعه بین آمریکایی ها (IDB) به بررسی تلاش این کشور برای کنترل نهادهای جهانی از قبیل سازمان ملل ، ناتو ، SWIFT ، FATF و بانک جهانی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ضمن اشاره به انتصاب موریسیو کلاور-کارونه به ریاست آی­دی­بی (بانک توسعه بین­ آمریکا) ایالات متحده به دنبال نقض یک سنّت شش دهه­ ای در انتخاب ریاست آن بانک از بین نامزدهایی از آمریکای لاتین، تلاش آمریکا برای دستیابی به خواسته ها و اهداف سیاسی خود از طریق موسسات و سازمان های جهانی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

در این برنامه با اشاره به برخی اقدامات آمریکا با استفاده از این نهادها از جمله ناتو، سازمان ملل و بانک جهانی در راستای رسیدن به خواسته های سیاسی، اهداف ترامپ در معرفی یکی از مقامات ارشد کاخ سفید برای رهبری بانک توسعه بین آمریکایی و اقدامات انجام شده برای جلب حمایت کشورهای آمریکای لاتین برای انتخاب موریسیو کلاور- کارونه مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

مروری بر نفوذ بالای آمریکا در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، نگاهی به نفوذ آمریکا در جامعه جهانی ارتباطات مالی بین الملل (سوئیفت) و سوءاستفاده از این نهاد برای دستیابی به اهداف خود و بررسی نفوذ آمریکا در سازمان ملل و کسب ۲۲ درصد از کل بودجه این سازمان از جمله محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

«شکاف اقتصادی» ساعت 01:00 بامداد جمعه ۲۸ شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:03 بامداد، یکشنبه ساعت 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز