«یه روز تازه» در پایگاه شهید لشگری مهرآباد قدم زد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۱:۲۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۰۵۲۰
«یه روز تازه» در  پایگاه شهید لشگری مهرآباد قدم زد
به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه «یه روز تازه» از پایگاه شهید لشگری مهرآباد روی آنتن شبکه پنج رفت.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، فرمانده پایگاه شهید لشگری در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: درست است که بیشترین حجم تحریم‌ها بر تجهیزات نظامی اعمال شد اما دانشمندان و مهندسان ما با استفاده از دانش پیشکسوتان کمبودها را جبران کردند و در شرایط خوبی قرار داریم.

امیر سرتیب خلبان محمد زال‌بیگی در برنامه یه روز تازه که از پایگاه شهید لشگری مهرآباد اجرا شد، با درود به روان شهدای اسلام و دفاع‌مقدس گفت: صندلی‌هایی که برای استودیوی این بخش گذاشتند صندلی پران هواپیمای شکاری هستند که برخی موارد سه تا چهار ساعت باید روی آن نشست.

وی با اشاره به 48 هزار شهیدی که نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع‌مقدس داشت، افزود: هواپیماهایی مانند هواپیمای تک‌آف میک 29 که از فرودگاه برخواست در این پایگاه هستند تا هر زمانی نیاز باشد در استان‌های تهران و استان‌های همجوار ماموریت را در کمترین زمان ممکن انجام بدهند.

امیر زال‌بیگی ادامه داد: ورود من به ارتش هوایی جمهوری اسلامی در میانه جنگ در سال 65 بود البته قبل از اینکه وارد نیروی هوایی بشم درگیر جنگ بودم، به محض درجه گرفتنم جنگ هم تمام شد. آن موقع که به نیروی هوایی آمدم حقیقت اول فکر می‌کردم اگر امروز وارد نیروی هوایی بشوم یک هواپیما در اختیارم می‌گذارند که بروم عملیات انجام بدهم. البته این تنها تصور من نبود بلکه خیلی از همکارانمان هم دقیقا با همان روحیه تصمیم گرفتند وارد نیروی هوایی بشوند و فکر می‌کردند با یک آموزش کوتاه جنگنده در اختیارشان قرار می‌گیرد و وارد دفاع‌مقدس می‌شوند. اما فکر نمی‌کردیم آموزش‌ها آنقدر طولانی بشود و سه سال طول بی‌انجامد. اما بعد از شروع آموزش ماندیم و تلاش کردیم تا بتوانیم از مرزهای کشور حراست کنیم.

وی درباره کسی که در آن زمان‌ها الگوی او در امر خلبانی بود نیز افزود: اکثر هم‌دوره‌های خودمان شهید بابایی را به عنوان الگو انتخاب کردند و هر بار که با ایشان دیدار داشتیم نه تنها من بلکه خیلی از دانشجویان خلبانی اعلام می‌کردند می‌خواهیم مثل شما باشیم و چه بکنیم؟ و بعد از آن هم اساتیدمان را از نظر اخلاقی و دانش و مدیریت کاری الگو قرار دادیم.

امیر زال‌بیگی درباره تحریم و رشد نیروی هوایی در این شرایط نیز خاطرنشان کرد: بزرگترین و سخت‌ترین تحریم‌ها را در ارتباط با تجهیزات آفندی قرار دادند و ما از نظر تجهیزات آفندی به ویژه هواپیما و مشتقات آن و سلاح‌ها در تحریم کامل بودیم اما به دست پرسنل با دانش و فهیم‌مان تجهیزات بهینه‌سازی و اورهال شده و تجهیزات اضافه برایشان ساخته شد و امروز یک نمونه از آن را دیدیم. ما در تحریم کامل هستیم اما این هواپیماها در جای‌جای کشور عزیزمان در پایگاه‌های نیروی هوایی خیلی با صلابت‌تر از سال‌های قبل چه در رزمایش‌ها و چه در ماموریت‌ها وظایفشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی گفت: نیروی هوایی باید در کمترین زمان سریع‌ترین واکنش را انجام بدهد که اکنون اوضاع خیلی خوب است. حتی ترابری رزمنده‌های خودمان را خیلی سریع می‌تواند انجام بدهد.

برنامه یه روز تازه که کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود و این هفته به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اجرای برنامه از پایگاه شهید لشگری مهرآباد انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز