یک تهیه کننده سینما:

اکران آنلاین در ایران به ضرر تهیه‌کننده فیلم است

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۷۷۲
اکران آنلاین در ایران به ضرر تهیه‌کننده فیلم است
ساسان سالور عدم اجرای قانون کپی‌رایت و نبود فرهنگ اکران آنلاین را عواملی می‌داند که باعث شده اکران آنلاین به ضرر تهیه‌کننده‌ها تمام شود.

ساسان سالور، تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت فیلم‌هایی که در حال حاضر با وجود شیوع ویروس کرونا تولید می‌شوند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: همه به  آینده امیدوار هستیم تا واکسنی برای ویروس کرونا کشف شود و این  بیماری، هر چه سریع تر از کشور ما ریشه کن شود تا به زودی شاهد اکران فیلم ها بر پرده سینماها باشیم.

او افزود: با توجه به اینکه  فیلم های ساخته شده یا در حال ساخت  مخصوص اکران در پرده سینما  هستند و  در ایران نیز زیر ساخت های مناسبی وجود ندارد اصلا معقول نیست که فیلم‌های سینمایی به صورت آنلاین اکران شوند؛ زمانی که فیلمی به صورت آنلاین اکران می‌شود به فاصله دو یا سه ساعت بعد در شبکه های ماهواره‌ای پخش می شود این وضعیت نشأت گرفته از عدم اجرای قانون کپی رایت در کشورمان است، از طرفی فرهنگ اکران آنلاین  هم در ایران وجود ندارد و همه اینها به ضرر تهیه‌کننده‌ها است.

سالور در پایان ادامه داد: نمی‌توان انتظار داشت که هیچ فیلمی در این شرایط تولید نشود، چرا که سینما بخشی از مقوله فرهنگی هر کشور است. در واقع سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد چه در قالب سوبسید، چه در قالب خدمات دیگر، می‌تواند به ساختار فیلم کمک کند تا تولیدات در سینما از رونق نیفتد. حال باید دید بعدها چه شرایطی رخ می‌دهد تا بر اساس آن تصمیم‌گیری‌هایی در این باره انجام شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز