آغاز به کار نخستین دوره ی مسابقه فیلم کوتاه موبایلی «بوم»

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۱:۵۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۱۱۱۵
آغاز به کار نخستین دوره ی مسابقه فیلم کوتاه موبایلی «بوم»
نخستین مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم، با هدف کشف و پرورش استعدادهای و ایده‌های نو و حمایت از اماکن اقامتی و گردشگری آسیب‌دیده کشور در دوران پاندمی به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم با توجه به کاهش سفرها در دوران کرونا و آسیب‌های وارده به اماکن اقامتی و گردشگری، سعی دارد با تولید فیلم‌های کوتاه موبایلی از این مراکز، با افزایش امید و انگیزه در جامعه و حمایت از جوانان مستعد و آموزش به آن‌ها، ضمن جهت‌دهی به استعدادها و ایده‌های هنری در عرصه‌ فیلمسازی و تولید محتوای ویدیویی، در معرفی اماکن و مراکز گردشگری و رونق کسب و کارهای ذی‌نفع گام‌های بزرگی بردارد.

پژمان فخاریان مستندساز، کارگردان و برنده‌ جشنواره‌ نیویورک و داور 13 جشنواره‌ جهانی، به‌عنوان رئیس هیئت داوران نخستین مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم فعالیت خواهد کرد. همچنین مهرداد خوشبخت کارگردان و تدوینگر، منصور ضابطیان کارگردان، نویسنده و مجری، شیرین نادری مدیر بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دکتر فرزاد مقدم، مدرس برندینگ گردشگری نیز دیگر اعضا هیئت انتخاب و داوری هستند.

 بوم سفری به پهنای ایران

شهباز شهبازیان فعال گردشگری و عضو تیم اجرایی مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم آن را در اصل سفری منحصربه‌فرد دانسته و  معتقد است: "این سفر، سفری دوباره است به سرتاسر کشور و چگونگی میزبانی هر منطقه و اقلیم، با نگاهی جدید و در قابی جدید. در این مسابقه، قرار است صدها یا شاید هزاران فیلم ویدیویی از قصه مردم و اقلیمی که در آن زیست می‌کنند، خانه‌ها و محله‌هایی خانه‌ها و محله‌هایی به تصویر کشیده می‌شود که تابه‌حال در گنجه‌ها محبوس بوده‌اند، تا نمی‌رفتیم و پای صحبت میزبانان نمی‌نشستیم اصلاً نمی‌دانستیم که هستند. قصه‌ها قصه زندگی است آنچه نقل می‌شود را لمس می‌کنیم، حس می‌کنیم و باور می‌کنیم، قصه‌هایی که از زبان مردم  همان شهر و همان اقلیم."

بیش از ده‌ها فعال سینمایی کشور با همفکری فعالان اجتماعی حوزه‌ گردشگری و محیط زیست و دیگر کسب‌وکارهای مرتبط در نخستین مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم مشارکت دارند که بر اساس اعلام دبیرخانه آثار منتخب علاوه بر جوایز ویژه، همه تشریفات حضور برگزیدگان را جهت رقابت در فستیوال‌های فیلم برون‌مرزی از سوی دبیرخانه بوم انجام خواهد شد.

روند و گردش کار مسابقه و جوایز ویژه:

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند در سایت این مسابقه ثبت‌نام کرده و سپس راهنما و آموزش‌های لازم را از طریق این سایت و آدرس اینستاگرام آن به آدرس @boomfestival.ir دریافت و تا 30 مهرماه آثار خود را به دبیرخانه‌ ارسال کنند.

از بین فیلم‌های ارسالی به این مسابقه، حداکثر 50 فیلم که دارای ارزش‌های داستانی و روایی لازم باشند، توسط هیئت انتخاب که متشکل از فعالان گردشگری و تولید محتوا هستند، انتخاب شده و به مرحله نهایی راه می‌یابند و پس از آن 10 فیلم به‌عنوان برگزیدگان نهایی و سه فیلم به‌عنوان برندگان مسابقه توسط هیئت داوران، انتخاب می‌شوند. برای شرکت‌کنندگان و منتخبین هر بخش همچون منتخبان هیئت انتخاب، برنده‌ مردمی، فینالیست‌ها و برندگان نهایی هیئت داوران، جوایز متنوعی در نظر گرفته شده که در سایت مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم اطلاع‌رسانی شده است.

شاخص‌ها و امتیازات داوری:

فیلم‌های ارسالی می‌بایست از یک مالک خانه‌ اقامتی، گردشگری و یا بوم‌گردی و صرفاً با یک گوشی هوشمند تهیه شود که در طی آن داستان، خاطره، فرهنگ، رسم و رسوم و یا تاریخ آن خانه، محله، شهر یا روستا را بیان کند. درواقع سوژه‌ فیلم‌های ارسالی می‌بایست میزبانان و مالکان خانه‌های توریستی و گردشگری و بوم‌گردی باشد که یک روایت یا داستان جذاب از او و زندگی و کسب‌وکارش را بیان کند و مخاطب با دیدن آن حال و هوای سفر را در خود زنده کرده و از طرفی با فرهنگ، داستان و زندگی مالک یک کسب‌وکار و خانه‌ کوچک گردشگری آشنا شود.

روز گذشته در آیین گشایش این رویداد نوظهور از پوستر و سایت این مسابقه پرده‌برداری شد.

این مسابقه توسط پلتفرم گردشگری و رزرو اماکن اقامتی و بوم‌گردی اتاقک و با همکاری سایت آپارات برگزار می‌شود که در برگزاری آن شرکت‌هایی همچون آژانس تبلیغاتی باروک، استودیو ایده پردازان استودیو طراحی نارون و اخبار رسمی همکاری دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت مسابقه به آدرس https://boomfestival.ir مراجعه و ثبت نام کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه‌ به شماره‌ ۰۲۱۲۸۱۱۱۰۴۵ تماس حاصل کنند.

نظر شما