از کشف یک سیاره فراخورشیدی تا نسل نهم کنسول‌های بازی در «چرخ»

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۳:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۱۱۸۹
از کشف یک سیاره فراخورشیدی تا نسل نهم کنسول‌های بازی در «چرخ»
سی‌ودومین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 30 شهریور 99، با بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیاهای علم و فناوری روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در میز علم این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه میزبان سپیده شعرباف، روزنامه‌نگار علم و دکتر داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران است. طاهرزاده از فرآیند تصمیم‌گیری‌های پیچیده‌‌ در موجودات تک‌سلولی فاقد مغز خواهد گفت و شعرباف از کشف سیاره‌ی فراخورشیدی نزدیک یک کوتوله‌ی سفید.

 سیاره‌ی فراخورشیدی یا سیاره‌ی غیرخورشیدی سیاره‌ای است که خارج از سامانه‌ی خورشیدی قرار دارد و به دور یک ستاره (غیر از خورشید) در حال گردش‌ است. کوتوله‌ی سفید هم گونه‌ای از اجرام فضایی است؛ در طی زندگی یک ستاره در دوران پیری، برخی از ستارگان که از حد ۱٫۴جرم خورشید پرجرم‌تر باشند به ستاره‌ی نوترونی یا سیاهچاله و اگر از این حد کم‌جرم‌تر باشند تبدیل به کوتوله‌ی سفید می‌شوند.

 در بخش دیگری از «چرخ»‌ کسری کریمی‌طار، کارشناس بازی‌های ویدئویی و خشایار مریدپور، روزنامه‌نگار فناوری، آینده‌ی بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های نسل نهم را بررسی خواهند کرد.

 با درس‌هایی که کمپانی‌های نینتندو، سونی و مایکروسافت در نسل‌های پیش گرفته‌اند، در نسل نهم احتمالا باید شاهد جذاب‌ترین رقابت بین کنسول های بازی باشیم.

در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ترین عکس‌های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران بررسی خواهند شد.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز