استاندارد های آموزشگاه بازیگری از زبان مأمون سریال امام رضا (ع)؛

۸ دختر و ۸ پسر برای یک کلاس بازیگری کافی است!

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۹۲۷
۸ دختر و ۸ پسر برای یک کلاس بازیگری کافی است!
محمد صادقی با اشاره به اهمیت رعایت تعداد استاندارد هنرجویان در هر کلاس آموزش بازیگری تأکید کرد که 16 هنرجو (8 دختر و 8 پسر) برای هر کلاس کافی است.

محمد صادقی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص تربیت بازیگر و بروز خلاقیت هنرجوها در کلاس های بازیگری به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا گفت: در هر جای دنیا آموزشگاه هایی وجود دارند که در یک طیف مشخص قرار میگیرند و تعداد اندکی از آن ها کیفیت مناسبی دارند و ما نیز از این معضل و موقعیت چندان مستثنی نیستیم حتی در تهران آموزشگاه های بازیگری زیادی وجود دارد و اقلیت آن ها خوب کار میکنند ولی تعداد قابل توجهی هم صلاحیت تدریس به جوانان را ندارند چون کادر آموزشی متخصص و موثری در این آموزشگاه‌ها کار نمی‌کند.

او افزود: اصولا آموزش، یک کار تخصصی است  و انتقال  دانش در هنر پیچیده و بسیار ظریفی مثل هنر بازیگری نیازمند تجربیات و مهارت های ویژه‌ای است.

صادقی در مورد ویژگی‌های یک آموزشگاه استاندارد بازیگری گفت: اصولا یک کارگاه بازیگری باید 16 بازیگر، 8 آقا و 8 خانم داشته باشد چرا که این تعداد برای تعامل بین هنرجویان و استاد مناسب است و در این شرایط می‌توان نظرات مختلف و قابلیت‌های متفاوتی را در هنرجوها دید. بنابراین 16 هنرجو در یک کارگاه که کلاس‌هایش دو نوبت در هفته به مدت 4 ساعت باشد، کافی است و استادان باید مجرب باشند تا بتوانند خصوصیات افراد را که منحصر به فرد هستند و با دیگری فرق میکنند تشخیص داده و آن ها را تقویت کنند. تنها موضوعی که امروزه در آموزش بازیگری  رایج است این است که ما نیاز به آموزش سیستم داریم، سیستمی که باید به بازیگران آموزش داده شود تا بتوانند توسط آن پاسخ مشکلاتی را که با آن برخورد میکنند را پیدا کنند. ما در بسیاری از کارگاه های بازیگری شاهد آن هستیم که برخی از مدرسین از تجربیات شخصیشان می گویند و مسائل حاشیه ای را دنبال میکنند و این تجربیات ،حاشیه ها و خاطرات، کمک زیادی  به هنرجو ها نمیکند در واقع باید هنرجوهای بازیگری توسط مربی به شکل متمرکز و تخصصی روی یک سیستم کار کنند تا بتوانند به اهدافشان در بازیگری دسترسی داشته باشند.

 این بازیگر در ادامه به این سوال که آیا در شرایط کرونا کلاس های بازیگری تشکیل میشود یا خیر پاسخ داد: بله، کلاس های بازیگری در این روزهای کرونایی فعالیت و تدریس می کنند  اما به شدت محدود هستند. برخی از این موسسات به شدت مراعات میکنند و  سعی می کنند تا جایی که می توانند هنرجوهای کمتری پذیرش کنند حتی در عین فعالیت با فاصله زیادی از هم قرار  می گیرند و نحوه مشارکت و نشستن با حفظ فاصله است. اغلب کلاس ها تهویه دارند و هوا رد و بدل میشود و رعایت این نکات کمک زیادی  برای سلامت افراد است. افرادی که در کلاس ها مشارکت میکنند دقت دارند تا اگر متوجه علائمی  از ویروس کرونا در خود شدند  دیگر مشارکت نکنند تا دیگران صدمه نبینند اما امیدوارم که این شرایط بتواند ایمنی را تا حد لازم ایجاد کند.

نظر شما