ملودی ایران و لبنان به هم گره می خورد

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۹۹۵
ملودی ایران و لبنان به هم گره می خورد
مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و رهبر ارکستر ملی لبنان با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حسین عجمی مشاور و نماینده وزیر فرهنگ لبنان و آندره الحاج رهبر ارکستر ملی لبنان با سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

حسین عجمی در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی بین دو کشور گفت: کشور لبنان، آمادگی و تمایل دارد که با جمهوری اسلامی ایران فعالیت و همکاری مشترک هنری در حوزه‌های مختلف موسیقی و هنرهای تجسمی داشته باشد.

سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: هنر، زبان بی‌نیاز از ترجمه و بهترین خط ارتباطی بین ملت‌هاست و قوی‌ترین پیوندها، پیوندهای فرهنگی هنری است. بین ایران و لبنان پیوندهای هنری از گذشته برقرار بوده و با تعامل بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک هنری تقویت شود.

آندره الحاج رهبر ارکستر ملی لبنان نیز در این دیدار اظهار کرد: اجرای ارکستر ملی ایران بسیار حرفه‌ای است و کشور ایران هنرمندان و موزیسین‌هایی در سطح حرفه‌ای بالا دارد. کشور لبنان و ارکستر ملی این کشور آمادگی و تمایل دارد که تعامل و ارتباط دوسویه‌ای در حوزه موسیقی بین ایران و لبنان برقرار شود

 

نظر شما