چهره‌ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

حمایت عجیب یکتا ناصر از شوهرش در مقابل سعید راد/ تولد خسرو آواز ایران/ سعید راد برای "دل" دل دل نکرد/ الهام چرخنده از بازگشت خبر داد/ سام درخشانی باز پدر شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۶۵۳
حمایت عجیب یکتا ناصر از شوهرش در مقابل سعید راد/ تولد خسرو آواز ایران/ سعید راد برای دل دل دل نکرد/ الهام چرخنده از بازگشت  خبر داد/ سام درخشانی باز پدر شد
بی تردید هفته گذشته 80 سالگی محمدرضا شجریان مهم‌ترین خبر در حوزه فرهنگ و هنر بود چرا که شناسنامه موسیقی و آواز ایران این قدرت را دارد که در روز تولدش نیز بیش از دیگران بدرخشد.

معترض هفته؛ سعید راد

سعید راد هفته گذشته در گفت و گویی تلفنی با یک برنامه اینترنتی از پشیمان شدنش برای بازی در سریال "دل" گفت و از نقطه به نقطه حضورش در این سریال گلایه مند بود. او به نکاتی در مورد این مجموعه از شبکه نمایش خانگی اشاره کرد که قطعا ذهن بسیاری از علاقه‌مندان این سریال و البته منتقدان این مجموعه نمایشی را درگیر کرد.

مقصر هفته؛ منوچهر هادی

منوچهر هادی در جواب به سعید راد تمام بحث کیفی سریال "دل" را بر عهده گرفت و گفت خودت دوست داری سعید جون صدات کنن! ما از این که در کنار تو بودیم خوشحال بودیم و از اینکه این سریال دارای ایرادهایی هست باید بگویم مقصر بحث  کیفی سریال من هستم. در واقع منوچهر هادی با مقصر قلمداد کردن خودش با احترام به اعتراض سعید راد او را در این بحث صاحب نظر خواند و معتقد است که سعید راد اجازه دارد از حضورش در سریالی که به نظرش از آب در نیامده است معترض باشد.

حامی هفته؛ یکتا ناصر

یکتا ناصر در کامنتی برای پست منوچهر هادی از همسرش در مقابل سعید راد به شکلی شگرف و عجیب و غریب دفاع کرد که باید گفت دفاع یکتا ناصر از همسرش بیش از اعتراض  سعید راد و حتی پاسخ منوچهر هادی به او بازخورد و سر و صدا داشت. یکتا ناصر در دفاع از همسرش معتقد است اصولا این روزها موفقیت را به نام خودمان و عیب و ایرادها را به گردن دیگران می‌اندازیم. 

عزیزم در این دوران خیلی از آدمها یاد گرفتن که تعریف ها رو مال خودشون کنن و انتقادات رو به دیگران حواله بدهند حقا که جایگاه تو تحسین برانگیز است و وسوسه رسیدن به آن برای بعضی حسادت را جایز می کند. می دانم که حرف های نابجا را به دل نمی گیری و می دانم که نادرند کسانی که اینقدر خالصانه برای کارشان زحمت می کشند و جواب دشمنان و کینه توزانشان را هم با مهربانی می دهند. برقرار باش.

تولد هفته؛  خسروی  آواز ایران

به هر حال محمدرضا شجریان بخش مهمی از شناسنامه هنری این مرز و بوم محسوب می‌شود چرا که این خواننده صاحب سبک و دارای امضا به دلیل ماندگاری صدایش و البته طرفداران پر و پا قرصش تاریخ موسیقی ایران را تحت تأثیر خود قرار داده است. 

محمدرضا شجریان خواننده مشهدی کشورمان که خسرو آواز ایران نامیده می‌شود قطعا امروزه در جهان نیز طرفداران بسیاری دارد و به دلیل محبوبیت و توانمندی‌هایش در اجرا در تمام این سال‌ها به دردانه موسیقی و آواز این مرز و بوم تبدیل شده است.

خبرگزاری برنا برای این هنرمند بزرگوار در روز تولدش و ورود به 80 سالگی آرزوی سلامتی و بهبود دارد. 

شایعه هفته؛ مهاجرت خانم بازیگر

الهام چرخنده نیز با انتشار عکسی از خودش و همسر روحانی‌اش در فضای مجازی بسیار پر سر و صدا بود. او با داستان رفتنش از ایران و سفرش به عراق و شهر معزز کربلا این شائبه را پیش آورده بود که از ایران خواهد رفت اما اعلام کرد به دلیل شغل همسرش مدتی در کربلا زندگی خواهد کرد. 

الهام چرخنده: 3 سال است کربلا زندگی می کنم و همسرم روحانی است 

بنده به مدت سه سال همراه همسرم که یک روحانی است در شهر کربلا زندگی می کنم و این روزها که بنا به شرایط بیماری کرونا امکان سفر چندان برای مردم فراهم نیست نائب الزیاره تمامی ایرانیان در کربلای عزیز هستم. 

اقامت من در شهر کربلا طولانی مدت بوده و این تصمیم هم به واسطه شغل همسرم رخ داده است، اما در کل بسیار از حضور در این مکان مقدس خوشحالم و هر لحظه برایم بهترین ها رخ می دهد. امیدوارم که امام حسین (ع) پذیرای من در این شهر باشند. 

مهاجرت من به کشور عراق به این شکل نیست که نخواهم به کشور بازگردم، به واسطه شغل همسرم در این کشور زندگی میکنم، طی این مدت بارها به ایران هم آمده ام و باز هم خواهم آمد. به اندازه توان و وسعم در این شهر عزیز به فعالیتهای فرهنگی می پردازم. به هر حال هرجا فرصتی برای نوکری امام حسین (ع) باشد من با سر می روم، خوشبختانه از وضعم در شهر کربلا و زندگی در در عراق راضی هستم.

به خیر گذشت هفته؛ مهران رجبی

هفته گذشته به یک باره  اخباری منتشر شد که  خبر از وضعیت وخیم حال مهران رجبی  هنرمند طناز سینما و تلویزیون داد که بسیاری از خانواده هنر و سینما را نگران کرد. او که برای حضور در پروژه‌ای به شهر زنجان سفر کرده بود، با اعلام تست کرونای مثبت در بیمارستان زنجان بستری شد و حال وخیمی که از او در رسانه‌های مختلف منتشر شد بسیاری از همکاران و خانواده سینما را نگران کرد که البته با انتشار ویدئویی  مشخص شد که او دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد و خدا را شکر مهران رجبی با گذراندن دوران نقاهت می‌تواند دوباره به عرصه سینما و هنر برگردد.

خبرگزاری برنا برای این هنرمند عزیز نیز آرزوی سلامتی و بهبودی دارد. 

پدر  هفته؛ سام  درخشانی

در هفته‌ای که گذشت سام درخشانی به قول خودش جنسش جور شد و پسر این هنرمند طناز سینمای ایران به دنیا آمد البته این بار در بیمارستان عرفان تهران. درخشانی در مورد برسام درخشانی می‌گوید تو این قحطی خبر خوب بالاخره یک اتفاق خوب برام افتاد.

خبرگزاری برنا این اتفاق مبارک را به او و همسر محترمش تبریک می‌گوید. 

در هفته‌ا‌ی  که گذشت تولد حسین سلیمانی، الهام پاوه نژاد و زیبا بروفه نیز از طرف هنرمندان مختلف به آنها تبریک گفته شد و دیگر اتفاق هفته گذشته مناسبت تقویمی هفته دفاع مقدس برمی‌گشت که رسانه ملی در زمان‌های مختلف فیلم‌های سینمایی این گونه تولید نمایشی را به  تناوب روی آنتن فرستاد. 

خبر پایان تصویربرداری سریال سلمان فارسی در زادگاه داود میرباقری هم یکی از اخبار پربازدید هفته گذشته بود که نشان از این دارد که مردم کماکان به ساخته‌های این کارگردان خوش نام سینما و تلویزیون متخصص در ژانر تاریخ اسلام علاقه‌مند هستند. این روزها سریال مختارنامه به کارگردانی او  روی آنتن شبکه آی فیلم است.

 

نظر شما