تاثیری که کرونا بر وضعیت تولیدات سینمایی گذاشت؛

کرونا قاتل جان سینما؟/ عایدی نا مرغوب سینما از اکران آنلاین!

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۰۹:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۰۱۵
کرونا قاتل جان سینما؟/ عایدی نا مرغوب سینما از اکران آنلاین!
با توجه به اینکه ویروس کرونا باعث افت در ساخت فیلم ها شده است اما تهیه کنندگان و کارگردانان سعی بر این دارند تا از اکران آنلاین صرف نظر کنند و فیلم ها را در سینما روی پرده ببرند ولی با این کار نمی توان درباره میزان فروش فیلم ها در سینما تصور روشنی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سینما رفتن و فیلم دیدن از قدیم با مخاطبان زیادی همراه بوده است  و یکی از بهترین سرگرمی های مردم به شمار می رود اما امروزه که به علت شیوع ویروس کرونا شرایط تغیر کرده وکاهش مخاطب سالن ها عملا روی تولید تاثیر گذار بوده   و تولیدات سینما روبه کاهش رفته و شاید در این رابطه بتوان گفت به رغم شکست آکران آنلاین ،سریال های  شبکه ی خانگی سود زیادی زیادی کرده اند.

در گفت و گو باچند کار شناس این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم که در ادامه می خوانید 

علی سرتیپی: با قاطعیت به دنبال اکران فیلم در سینما هستیم!/ اصلا اکران آنلاین فیلم برای ما معنا ندارد!

علی سرتیپی، تهیه کننده سینما، درباره وضعیت سینما و تولیدات فیلم در شرایط کرونا به خبرنگار فرهنگ و هنر  خبرگزاری برنا گفت: به ناچار منتظر هستیم تا این شرایط به پایان برسد و امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد، بدون شک وضعیت پیش آمده از کرونا هم بالاخره تمام می شود، سینما به زودی فیلم های خوبی را اکران می کند و مردم هم می توانند به سینما بیایند تا فیلم های روی پرده را تماشا کنند.

این تهیه کننده سینما همچنین عنوان کرد: ما همچنان به اکران فیلم در سینما فکر می‌کنیم، ساخت فیلم امروز هزینه‌های بالایی دارد و اکران آنلاین نمی‌تواند فروش قابل قبولی برای فیلم‌های سینمایی داشته باشد؛ اصلا اکران آنلاین فیلم برای ما معنا ندارد چراکه قابل مقایسه با اکران در سینما نیست. در نتیجه ما با قاطعیت به دنبال اکران فیلم در سینما هستیم و امیدواریم این روزهای سخت هم زودتر بگذرد.

سید غلامرضا موسوی: بحران کرونا به شبکه نمایش خانگی رونق داده است / چشم اندازی برای پایان کرونا وجود ندارد

سید غلامرضا موسوی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تولید فیلم را در کشور دچار مشکل کرده است، تأکید دارد که برای پایان این وضعیت در حال حاضر چشم‌اندازی وجود ندارد.

سید غلامرضا موسوی، تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا اظهار داشت: با توجه به اینکه چشم اندازی برای پایان کرونا وجود ندارد طبیعتا تولیدات سینما دچار معضل شده است و اگر تهیه کنندگان فیلمی تولید کنند دقیق  نمی دانند سرمایه‌شان تا چه زمانی غیر قابل استفاده است و حتی اگر امکان اکران فراهم باشد هم نمی‌توان درباره میزان فروش فیلم تصور روشنی داشت.

 این تهیه کننده سینما با اشاره به هزینه بالای تولید فیلم و نحوه اکران آن ها در پرده سینما بیان کرد: به طور متوسط 3 تا 4 میلیارد تومان هزینه ساخت یک فیلم معمولی است و طبیعتاً تهیه کنندگان باید به خواب سرمایه خود فکر کنند؛ ضمن این که این تهیه کنندگان با  معضل های جدید و متفاوتی هم روبه رو هستند در واقع فیلم هایی که در سال های 1398 و 1399 ساخته شده‌اند هنوز به اکران نرسیده‌اند و در درجه دوم نیز چشم اندازی برای پایان کرونا وجود ندارد و بهترین زمانی که  برای پخش فیلم های تولید شده می‌توان پیش بینی کرد، عید نوروز است تا شاید با شرایط مناسب دوباره سالن های سینما راه اندازی شوند وتماشاچیان بدون نگرانی از بیماری کرونا راهی مسافرت شده یا به تفریحاتی چون سینما رفتن فکر کنند.

موسوی در پایان افزود: بنابراین شاید با وجود کرونا در آینده، تولید فیلم همچنان دچار مشکل باشد ولی درست و دقیق هم نمی توان حدس زد چه زمانی از این ویروس منحوس خلاص می شویم. در این دوره که تولید فیلم با مشکلات متعددی روبه رو است افرادی که سریال می‌سازند  سود بیشتری به دست می‌آورند و چون سریال ها از طریق نمایش خانگی و ویدیو ها پخش می‌شوند جای نگرانی وجود ندارد و حتی این سریال ها بازار گرم تری نسبت به سینما دارند. در واقع امروز تولید امری است که گویا با چشم بسته صورت می گیرد و شرایط آن برای آینده تاریک است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز