چالش های مهاجران هندی در «شبه قاره»

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۴:۳۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۳۰۳۶
چالش های مهاجران هندی در «شبه قاره»
برنامه این هفته «شبه قاره» (The Subcontinent) در شبکه پرس تی وی به بررسی مشکلات مهاجران هندی در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و رویکرد پاکستان و مواضع عمران خان در مقابل اسرائیل می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این برنامه به تهیه کنندگی حسین مهدیان با نگاهی به مشکلات نیروی کار شبه قاره به ویژه هند و پاکستان در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شرایط نامناسب کار و زندگی کارگران مهاجر هندی و پاکستانی در کشورهای عربی خلیج فارس مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با اشاره به اقدام کشورهای نفت خیز بحرین، کویت، امارات و عمان در تامین حدود دو سوم از نیروی کار خود از کارگران سایر کشورها، دلایل حضور پرتعداد کارگران هندی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، وضعیت درآمدی کارگران مهاجر در کشورهای عربی در پی کاهش قیمت نفت در جهان، واکنش دولت هند در قبال مردمی که برای پیدا کردن شغل به کشورهای عربی مهاجرت می کنند و واکنش سازمان های حقوق بشری نسبت به وضعیت نامناسب کارگران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مورد واکاوی قرار می دهد.  

بخش دوم این برنامه نیز به بررسی رویکرد پاکستان در مقابل اسرائیل  و مواضع عمران خان در برابر این رژیم اختصاص دارد.

در این زمینه ضمن بررسی لزوم افزایش هزینه های نظامی در پاکستان با توجه به شرایط موجود بحث و تبادل نظر درخصوص نقش ارتش پاکستان در دولت این کشور و عملکرد عمران خان طی ماه های اخیر صورت خواهد گرفت.

 

«شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان و اجرای محمد جان حسین جمعه 4 مهر ساعت 17:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 10:00 و 16:00 ، یکشنبه ساعت 00:05 بامداد، 07:00 و 18:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت

 

نظر شما