در «یه روز تازه» مطرح شد؛

در دو ماه اول جنگ بساط نیروی دریایی رژیم بعث را جمع کردیم

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۴:۴۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۳۰۴۱
در دو ماه اول جنگ بساط نیروی دریایی رژیم بعث را جمع کردیم
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: در دو ماه اول جنگ نیروی دریایی ارتش بساط نیروی دریایی رژیم بعث را جمع کرد و تا پایان جنگ عراق نتوانست در نیروی دریایی کاری بکند.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا؛ امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی با حضور در برنامه یه روز تازه گفت: امروز اگر بزرگی و عزت نصیب جمهوری اسلامی شده مدیون آن نسل هستیم. امسال چهل سال از آن روزها گذشته و این برکتی است برای نظام و مشت محکمی است برای دشمنانی که چهل سالگی انقلاب را گفته بودند نمی‌بینند. امروز چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس را پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی با پشتوانه ملت عزیز جمهوری اسلامی نگذاشتند وجبی از خاک جمهوری اسلامی در دست دشمن بماند. آنهایی که هدفشان تصرف ۳ روزه خوزستان و ۷ روزه جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب بود خواب بر آنها حرام شد و ما امروزه اثری از آثارشان نمی‌بینیم. رژیم بعث صدام و صدامیان و آن رژیم مزدوری که توسط استکبار جهانی آمده بودند جمهوری اسلامی را نابود کنند خودشان رفتند و اثری از آنها نیست.

دریادار کاویانی افزود: من سال ۱۳۵۹ و زمانی که جنگ شروع شد ۱۲-۱۳ سالم بود اما از زمانی که سنم اجازه می‌داد یعنی در 15 سالگی وارد جنگ شدم و تا پایان جنگ در جبهه بودم. البته آن زمان به عنوان نیروی مردمی نه نیروی نظامی به جبهه رفته بودم. هدف ما دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی و دفاع از دین و تفکرات آسمانی و توحیدی بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند نیروی دریایی می‌تواند عمق‌های راهبری برای کشور ایجاد کند و به موازات وزارت خارجه سیاست‌های کشور را دنبال و اعمال کند و امروز می‌بینیم که اگر حضوری در دریاهای آزاد داریم موجب سربلندی کشور هست و موجبات این را فراهم کردیم که عمق‌های راهبری برای کشور ایجاد کنیم و در سیاست‌های کلان تاثیرگذار باشیم. این نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری به زیبایی کلمه راهبردی را به نیروی دریایی اطلاق کردند.

دریادار کاویانی درباره مقایسه شرایط گذشته و حال قوای نظامی نیز گفت: در گذشته کلیه تجهیزات غربی بوده و از خارج تحویل نیروی دریایی می‌شد؛ افسران ما در خارج از کشور دوره می‌دیدند و مستشاران خارجی به وفور در نیروی دریایی هم در مراکز آموزشی و هم در مراکز تولیدی، کارخانجات و تعمیری حضور داشتند اما زمانی که انقلاب به وقوع پیوست مستشارها رفتند. بدنه انقلابی و جوانان انقلابی در نیروهای مسلح و ارتش ماندند و ارتش را یکبار دیگر تشکیل دادند. امروز می‌بینیم اگر ارتش معنوی است به برکت همان حضور جوانان انقلابی هست. وی گفت: زمانی که مستشاران خارجی می‌خواستند بروند می‌گفتند ما می‌رویم و 6 ماه دیگر بر می‌گردیم یعنی شما نمی‌توانید با تجهیزات کار کنید ولی اینها رفتند و یک سال بعد جنگ شد. دیدید که در دو ماه اول جنگ نیروی دریایی ارتش بساط نیروی دریایی رژیم بعث را جمع کرد و تا پایان جنگ عراق نتوانست در نیروی دریایی کاری بکند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: بعد از پایان دفاع‌مقدس بحث بهینه‌سازی تجهیزات بود و در کنار آن نوسازی؛ بر همین اساس جهادهای خودکفایی در ارتش شکل گرفت و نیروی دریایی هم از این امر بیشترین بهره را برد و خودکفا شد. موشک‌انداز کلاس پیکان به وفور ساخته شد. ناوهای موشک‌انداز تولید داخل است، رادار و سامانه‌های دیگر و همه این تجهیزات را صنعتگران با کمک وزارت دفاع و نیروهای مسلح و دانشگاهیان ساختند. زیردریایی فاتح هم کاملا بومی است و در داخل کشور ساخته شده و امروز ماموریت‌های طولانی توسط این زیردریایی انجام می‌شود. زیردریایی غدیر و... نیز تنها بخشی از تولیدات جوانان انقلابی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به این نکته که اولین دانشگاهی که در نیروی‌های مسلح شکل گرفت دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی(ره) نوشهر است افزود: اینکه ما توانستیم در آب‌های آزاد هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرز پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوریم توسط دانش‌آموختگان همین دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود و این هفته به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اجرای برنامه از پایگاه شهید لشگری مهرآباد انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز