کارگردان «اَنگل» در میان ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۹:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۳۲۹۰
کارگردان «اَنگل» در میان ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان
​اسامی ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین چهره‌های جهان مجله تایم ساعاتی پیش در پنج بخش مختلف منتشر شد که در این بین ۱۷ نفر در بخش هنرمندان این فهرست قرار گرفتند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «بونگ جون هو» کارگردان کره ای یکی از چهره هایی است که نامش در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ میلادی به انتخاب مجله تایم به چشم می خورد.

این کارگردان کره ای در جریان نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار اتفاق بی‌سابقه‌ای را رقم زد و توانست با فیلم تحسین شده «اَنگل» (Parasite) به عنوان اولین فیلم غیرانگلیسی زبان، جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه ببرد.

‌«Parasite» همچنین جوایز اسکار بهترین کارگردانی، فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اصلی را نیز کسب کرد تا سالی تاریخی برای سینمای کره جنوبی و درخشان برای سینمای آسیا را رقم بخورد.

ساخته «بونگ جون هو» در جوایز گلدن گلوب و آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد و اولین فیلم خارجی زبان تاریخ جوایز انجمن بازیگران آمریکا نام گرفت که توانست جایزه بهترین تیم بازیگری را به خود اختصاص دهد.

تراژدی-کمدی «اَنگل» که روایتگر داستان دو خانواده فقیر و ثروتمند و اتفاقات ناگواری است که برای آنها روی می‌دهد، سال گذشته به عنوان اولین فیلم از سینمای کره جنوبی توانست نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را دریافت کند و در مجموع آمار شگفت انگیز کسب بیش از ۲۷۰ جایزه سینمایی را از جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، خاورمانیه و .. را به ثبت رسانده است.

«مایکل بی جردن»، «جنیفر هادسون»، «تایلر پری» و «سلینا گومز» دیگر افراد مهم هستند که در بخش هنرمندان فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ مجله تایم قرار دارند.

 

نظر شما