پدر شهید مدافع حرم در برنامه یه روز تازه:

پسرم داوطلبانه رفت و جاویدالاثر شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۲:۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۴۱۴۷
پدر شهید مدافع حرم در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: پسرم همه تلاشش را کرد که حلب سقوط نکند و از همه نیروهایش هم محافظت کرد اما خودش طوری مورد هدف قرار گرفت که جاویدالاثر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  سرهنگ امیرعلی ذاکر حسینی پدر شهید مدافع حرم سیدمهدی ذاکرحسینی درباره فرزندش در برنامه یه روز تازه گفت: ما در واقع در سه دفاع‌مقدس شرکت کردیم. اولین دفاع‌مقدس ما اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در سال ۵۷ در دفاع از حق مردم انقلابی بود که در واقع با فرستادن صلوات دفاع کردیم و دومین دفاع‌مقدس سال ۵۹ بود زمانی که سوسنگرد را محاصره کرده بودند کلاس‌ها را تعطیل کردیم و رفتیم برای دفاع از کشور و دفاع سوم را با فرزندانمان انجام دادیم.

وی افزود: فرزندم سیدمهدی ذاکرحسینی از تکاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در سال 95 به عنوان داوطلب برای چهارمین‌بار که در خلصه حلب و در محیطی بسیار استراتژیک بود حضور داشتند. در زمان شهادت با اصرار خودش داوطلب شد تا نیروهای مورد نیاز برسند به گذرگاهی که دشمن می‌خواست از طریق احاطه به آن حلب را تسخیر کند برود و مقاومت کند. با 30 نفر رزمنده برای مقاومت به خلصه حلب رفت تا این منطقه استراتژیک را از سقوط نجات دهد.

پدر شهید ذاکرحسینی ادامه داد: گروه به فرماندهی پسرم به مدت 13 ساعت از حضور تکفیری‌ها در شهر جلوگیری می‌کنند تا نیروها برسند. این مدافعان آنجا را حفظ کردند و نگذاشتند این منطقه به دست دشمن تروریست و تکفیری بیفتد. تیم مقاومت در صبح 26 خرداد 95 از حاج قاسم سلیمانی دستور می‌گیرند به دلیل لو رفتن محل مقاومت و در تیرس بودن دشمن عقب‌روی تاکتیکی انجام دهند و نیروها را به جای امن منتقل کنند که این اتفاق می‌افتد ولی پسرم خودش می‌ماند و مقاومت می‌کند. چون شهید حسین اسداللهی که فرمانده‌شان بود گفته بود سعی کنید نیروها را سالم برگردانید و آبروداری کنید و همین کار را کرد و نیروها نجات پیدا کردند. اما تکفیری‌ها ساختمانی که پسرم در آنجا بود را با سلاح‌های سنگین زدند و از مهدی خبری نشد و به صورت جاویدالاثر باقی مانده و امیدواریم که در جوار حضرت صاحب‌الامر(ع) باشد.

گفتنی است شهید سیدمهدی ذاکرحسینی در تاریخ 24 خردادماه 1395 در شهر حلب سوریه بر اثر موشک‌باران دشمن، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و جسم مطهرش برای همیشه جاوید نشان شد.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود و این هفته به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اجرای برنامه از پایگاه شهید لشگری مهرآباد انجام می‌شود.

 

نظر شما