«زمین بسیار بزرگ» در قاب کوچک

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۵۹۷
«زمین بسیار بزرگ»  در قاب کوچک
مستند سه قسمتی جدید «زمین بسیار بزرگ» در قالب مجموعه ی چهار سوی علم به نمایش در می آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند زمین بسیار بزرگ با نام اصلی Supersized Earth محصول 2013 انگلستان و نامزد جایزه بفتا برای تصویربرداری و نور پردازی حرفه ای است.

این مجموعه می خواهد به این سوال پاسخ دهد چگونه بشر، دنیا، جهان و نسل انسان ها را تغییر می دهد؟ به این منظور " دالاس کمپل" به پنج قاره دنیا سفر و از پروژه های کلان و عظیم مهندسی دیدن می کند و قدرت انسان و خلاقیت او را در ساختن جهان مدرن مورد کنکاش قرار می دهد.

در قسمت اول با عنوان « جایی برای زندگی » این مجموعه که یکشنبه 6 مهرماه ساعت 22 پخش می شود، "کمبل" به پدیده ساختمان های بلند در تاریخچه تمدن انسانی بر سطح سیاره می پردازد و با مقایسه ساختمان های بلند از عصر باستان تا کنون به بررسی برخی از این سازه های مرتفع پرداخته و ما را با رموز مهندسی, طراحی و نوع مواد بکار رفته در ساخت آنها آشنا می کند.

در قسمت دوم با عنوان « مسیری که خواهیم رفت »،"کمبل" به موضوع حمل و نقل و نقش زیرساخت های حمل و نقل در شکوفایی جوامع انسانی پرداخته و تکنولوزی های بسیار مدرن در صنعت راه سازی و حمل و نقل را مرور می کند. همچنین به سیستم های حمل و نقل شهری مثل اتومبیل، مترو، و سیستم های حمل و نقل می پردازد.

در سومین قسمت « غذا، آتش و آب » از«زمین بسیار بزرگ» ، نقش آب در شکوفایی جوامع انسانی و تکنولوژی مهار و انتقال آن بررسی می شود. سپس تاثیر آب بر روی امنیت غذایی بشر، انواع مختلف کشت و تولید گوشت قرمز پرداخته و در بخش دوم به تولید مواد معدنی و صنعت استخراج و تولید فلزات می پردازد.

گفتنی است «عکاسان کوسه ماهی» عنوان یک مستند تک قسمتی و جدید است که چهارشنبه 9 مهرماه ساعت 22 در قالب چهارسوی علم به نمایش در می آید.

«عکاسان کوسه ماهی»  با نام اصلی Shark Shooters محصول 2017 آمریکا است.

در این مستند، گروهی متشکل از دو عکاس در ماموریتی 40 روزه با هواپیما ، قایق و خودرو به مناطق مختلف می روند و طی عملیات مختلف غواصی و با فن آوریهای جدید از کوسه ها و شرایط زندگی آنها در اعماق آبها را به تصویر می کشند.

مجموعه ی «چهار سوی علم» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

 

نظر شما
پرونده ویژه