معاون نیروی انسانی ناجا در برنامه «یه روز تازه»:

ضدانقلاب از مردم مرزها برای خود سپر انسانی تشکیل می‌داد

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۳:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۴۸۴۳
ضدانقلاب از مردم مرزها برای خود سپر انسانی تشکیل می‌داد
معاون نیروی انسانی ناجا در برنامه «یه روز تازه» از تاکید امام (ره) در حفظ جان غیرنظامیان در مناطق عملیاتی گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، معاون نیروی انسانی ناجا در برنامه صبحگاهی شبکه پنج گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با استقرار در مرزهای شمال‌غرب کشور دو لشگر نظامی را آزاد کرد که به جنگ با بعثی‌های متجاوز بپردازند و خودش امنیت آن مناطق را برعهده گرفت.

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ سردار سرتیپ دوم خلبان محمد زارعی در برنامه یه روز تازه گفت: برخلاف تمام نظام‌ها در دنیا طراحی امام خمینی(ره) این بود که جنگ توسط آحاد مردم اداره بشود و در کنار مردم هم نیروهای مسلح براساس وظیفه ذاتی خودشان کار را انجام بدهند.

وی با اشاره به نقش نیروهای انتظامی در آن روزها ادامه داد: شرایط خدمتی من طوری بود که در عملیات‌ها و مسایلی که در شمال‌غرب کشور بود حضور داشتم  و خلبان این نیرو بودم. هر چند که حق مطلب خیلی فراتر از این است که در اینجا بشود بیان کرد اما باید گفت نیروی انتظامی آن زمان نقش‌های خاص خودش را به این شکل ایفا کرد که در مناطق جنوب و غرب کشور حضور فعال داشت اما 40 گردان ژاندارمری به دفاع از میهن می‌پرداختند.

سردار زارعی افزود: نقش بسیار برجسته این نیرو در شمال‌غرب و استان‌های غربی کشور از جمله کردستان و آذربایجان غربی بود. اگر نیروهای مسلح قرار بود به این مناطق برود و درگیر شود، حداقل دو لشگر ما باید زمین‌گیر می‌شد و به موضوعات خاص آن مناطق می‌پرداخت اما ژاندارمری آن زمان در تمام مناطق کردستان و آذربایجان غربی که ضدانقلاب عرصه جولان خود قرار داده بود رفت و توانست آنها را آزاد کند. البته همه اینها با کمک مردم اتفاق افتاد اصلا اگر بخواهیم مردم را از امنیت حذف کنیم نیروی انتظامی مفهومی ندارد. 

وی گفت: ضدانقلاب در روستاها از مردم سپر دفاعی می‌ساخت و به روستاها می‌رفت اما امام خمینی(ره) دستور دادند که حق شلیک به هیچ روستایی را ندارید و برای همین است که هنوز هم با همه تبلیغات ضد جمهوری اسلامی نتوانسته‌اند در این مناطق رسوخ کند. 

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود و از هفته گذشته به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اجرای برنامه از پایگاه شهید لشگری مهرآباد انجام شد.

 

نظر شما