معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

در ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیازمان خودکفاییم

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۳:۴۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۴۸۵۰
در ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیازمان خودکفاییم
معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: اکنون می‌گوییم خداراشکر به ما تجهیزات دفاعی نفروختند چون در 95 درصد تجهیزات به خودکفایی رسیدیم.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ امیر سرتیپ سعید شعبانیان در برنامه یه روز تازه گفت: ما در روزهای اول جنگ به رغم اینکه میراث‌دار ارتش طاغوت بودیم ولی از بسیاری از لحاظ با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودیم و تجهیزات لازم را برای جنگ نداشتیم. اما اواسط جنگ خودمان را پیدا کردیم و امروز که چهل سال از دفاع‌مقدس می‌گذرد به مراتب عالی‌تر از روزهای ابتدایی جنگ هستیم.

وی افزود: در روزهای اول وقتی به ما موشک شلیک می‌کردند و یا هواپیماهای دشمن بر فراز شهرها به پرواز در می‌آمدند مجبور بودیم به پناهگاه برویم اما امروزه به پناهگاه نمی‌رویم بلکه با سامانه‌ای که دانشمندان ما تولید کردند می‌توانیم پاسخ دشمن را بدهیم.

امیر سرتیپ شعبانیان ادامه داد: اصولا تمام کشورها صد درصد وسایل را خودشان نمی‌سازند زیرا که توجیه اقتصادی ندارد اما ما 95 درصد نیازمندی‌های نیروهای مسلح خودمان را تولید می‌کنیم و الان در بسیاری از محصولاتمان به خودکفایی قابل توجهی رسیده‌ایم. به دنبال شیوع کرونا در سطح کشور بلافاصله وزارت دفاع و با استفاده از دانشمندان عرصه دفاعی وارد عمل شد و علاوه بر تولید انبوه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده انواع و اقسام نیازمندی‌ها از جمله کیت تشخیص را تهیه و تولید شد و سالن‌های آزمایشگاه درجه 3 که واقعا نیازمندی درجه نخست این بیماری بود و به طور عملیاتی عرضه شد و کارهای ارزنده‌ای انجام شد و در حال حاضر هم این فعالیت‌ها ادامه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: تحریم‌ها به هر حال تنگنا ایجاد کرده و شکی در آن نیست اما در حال حاضر دانشمندان عرصه دفاعی ما از سرریز فناوری‌های دفاعی توانستند هم خودشان را تامین کنند و هم در عرصه خصوصی بتوانند به مردم کمک کنند. در عرصه نظامی نیز بعد از دوره کوتاه تنگنایی به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم بیش از 95 درصد نیازمندی‌ها را خودمان تولید کنیم، افزود: روزی در محضر مقام معظم رهبری بودیم و ایشان پرسیدند در تولید محصولات تحریم‌ها چه تاثیری داشته است گفتیم اینها را درخواست کردیم و ندادند و خداراشکر که به ما نفروختند ما اینها را ساختیم و الان هیچ نیازی به هیچ‌کسی نداریم. تجهیزات و وسایلی که کنار خودتان می‌بینید با نهضت قطعه‌سازی در نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع تهیه شده و آماده خدمت‌رسانی شدند.

امیر سرتیپ شعبانیان گفت: در بحث خودروسازی که به خاطر خروج برخی از شرکت‌های خارجی مشکلاتی به وجود آمد بلافاصله وزارت دفاع به یاری شرکت‌های خودروسازی شتافت و توانست بسیاری از قطعات را تامین کند و به خودروسازها بدهد. اگر صنعت خودرویی یا سایر صنعت‌های گوناگون کشور نیاز به کمک داشته باشند دانشمندان وزارت دفاع قادر به انجام هر کمکی و ساخت و تولید هر چیزی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: دستور اکید مسئولان از ابتدا همین بوده که وارد مسایل غیردفاعی نشویم. ما قصد ورود به مسایل غیردفاعی و غیرنظامی نداشتیم اما هرجا احساس نیاز و کمبود باشد وارد عمل می‌شویم و تا نیاز هست ادامه می‌دهیم و بعد از رفع مشکل مسئولیت را واگذار می‌کنیم و به مسئولیت اصلی‌مان می‌پردازیم.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود و از هفته گذشته به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اجرای برنامه از پایگاه شهید لشگری مهرآباد انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز