امیر پورکیان:

برای موفقیت در سریال‌سازی باید شرایط کار برای مؤلفان دغدغه‌مند فراهم شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۹:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۹۷۳
برای موفقیت در سریال‌سازی باید شرایط کار برای مؤلفان دغدغه‌مند فراهم شود
امیر پورکیان معتقد است راه رسیدن به موفقیت در سریال‌سازی ایجاد فضای کار برای کارگردان‌ها و فیلمنامه‌نویس‌های دغدغه‌مند است.

امیر پورکیان تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در پاسخ به این پرسش که دلیل موفقیت سریال‌های ترکیه‌ای در دنیا چیست، اظهار داشت: چرا نباید سریال‌های ترکیه‌ای موفق باشند؟ وقتی به شعور و سلیقه مخاطب اهمیت دهیم اتفاقی غیر از این رخ نمی‌دهد، اگر مخاطب از دیدن یک اثر لذت می‌برد و از آن استقبال می‌کند باید به آن اثر و در واقع آنچه که مخاطب انتخاب کرده توجه داشته باشیم. اگر برای مردم سریال می‌سازیم و قرار است مردم سریال را ببینند باید سلیقه آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم و فکر می‌کنم این رمز موفقیت سریال‌های ترکیه‌ای در جهان است.

پورکیان خاطرنشان کرد: یک فیلم سینمایی جنبه‌های مختلفی را می‌تواند مدنظر داشته باشد و حتی شاید برای برخی فیلم‌ها جلب نظر مخاطب در اولویت نباشد اما سریال خارج از قواعد سینما است و اثری است که فقط برای مردم ساخته شده است و باید نظر مخاطب را در تولید سریال در اولویت قرار داد. کمپانی‌هایی که در سریال‌های ترکیه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند مجنون نیستند و پولشان را از سر راه نیاورده‌اند، آن‌ها هر کاری می‌کنند که بتوانند نظر مثبت مخاطب را جلب کنند و در رسیدن به این هدف موفق هستند.

او افزود: در کشور ما سریال‌‌هایی ساخته می‌شود که در اخبار می‌خوانیم این آثار مخاطبان بسیاری دارد و توجهات را اینگونه جلب می‌کنیم اما حقیقت این است که این سر و صداها فقط پروپاگاندای رسانه‌ای و سوار شدن بر پوپولیسم است و سریال‌ها مخاطبان چندانی ندارند. سریالی ماندگار است که پس از سال‌ها همچنان درباره آن صحبت کنند و فقط افراد دغدغه‌مند می‌توانند در این امر موفق عمل کنند که متأسفانه این افراد در کشور ما یا بیکار شده‌اند یا ترجیح می‌دهند بیکار باشند.

کارگردان سریال «ممنوعه» در ادامه تأکید کرد: من محدودیت را در عدم موفقیت سریال‌هایمان چندان تأثیرگذار نمی‌دانم. به نظر من خلاقیت از دل محدودیت به وجود می‌آید و ما باید برای جلب نظر مخاطب راهکار پیدا کنیم. اگر کارگردانی که اثر را خلق می‌کند دغدغه داشته باشد این دغدغه‌مند بودن در تمام عوامل به وجود می‌آید و در غیر اینصورت همه به دنبال پول و جمع کردن رزومه هستند. برای اینکه بتوانیم در عرصه سریال‌سازی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید فضای کار را برای مولفان دغدغه‌مند فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز