«طنین» سفر فواد حسین وزیر خارجه عراق به تهران

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۵۳۹۷
«طنین» سفر فواد حسین وزیر خارجه عراق به تهران
سفر فواد حسین؛ وزیر خارجه عراق به تهران و موضوعات مورد گفت و گو با مقامات ایرانی در برنامه «طنین» کانال کردی شبکه سحر ارزیابی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دلایل سفر دکتر فواد حسین؛ وزیر خارجه عراق در این مقطع زمانی به تهران و مذاکرات انجام شده با مقامات ایرانی در این برنامه از «طنین» با حضور دکتر رضا میرابیان؛ کارشناس مسائل سیاسی واکاوی خواهد شد.

تلاش برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دوکشور و نیز فراهم کردن زمینه عملیاتی شدن توافقات در خصوص همکاری های مرزی، حمل و نقل و همچنین آماده سازی اروندرود برای توسعه همکاری های تجاری و داد و ستد میان دو کشور از اهداف این سفر از زبان وزیر خارجه عراق بوده است که توسط کارشناس برنامه تحلیل خواهد شد. 

همچنین حوزه های همکاری مشترک ایران و عراق در ابعاد دیپلماسی منطقه ای و بین المللی از مباحثی است که در این برنامه بررسی خواهد شد. 

پیگیری اقدامات حقوقی و دیپلماتیک در رابطه با ترور شهید سردار سلیمانی که به عنوان میهمان رسمی دولت عراق در بغداد و شهید فرمانده نیروی نظامی رسمی حشد الشعبی ابو مهدی المهندس از طریق مجامع بین المللی نیز از مسائلی مطروحه در مذاکرات بوده است که به آن نیز پرداخته خواهد شد.

«طنین» به تهیه کنندگی جواد رشیدی، دستیاری تهیه علی اکبر اسماعیل زاده و اجرای عبدالله عابدی ساعت 21:30 به مدت 45 دقیقه به وقت تهران به طور زنده به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رفت.

 

نظر شما