رضا رجبی در برنامه صبحگاهی مطرح کرد؛

چرا استقلال از پاختاکور شکست خورد؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۵۴۷۹
چرا استقلال از پاختاکور شکست خورد؟
پیشکسوت تیم استقلال در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: من کل بازی را لحظه به لحظه نوشتم و باید یک واقعیت تلخی را مطرح کنم و اینکه ما در مقابل پاختاکور از لحاظ فنی اصلا خوب بازی نکردیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال در برنامه یه روز تازه گفت: من کاری به مسائل داوری ندارم متاسفانه تیم آنالیز استقلال تیم پاختاکور را اصلا خوب آنالیز نکرده بود. به خاطر اینکه من بازی‌های پاختاکور را دیده بودم و نقطه قوت این تیم خط میانی‌اش است که در تمام مناطق زمین نبردهای دو در مقابل یک ایجاد می‌کند و تیم استقلال فقط مسعود ریگی را داشت.

وی افزود: شما ببینید تصمیم مجید نامجومطلق در نیمه اول واقعا شیرازه تیم را به هم ریخت و هم ارسلان مطهری را از دست دادیم. فرشید اسماعیلی هافبک لب خط است اصلا پست این بازیکن آن منطقه‌ای که بازی کرد نبود. مهدی قائدی هافبک سمت چپ بازی کرد که اصلا پستش آنجا نبود و فقط به خاطر اینکه مطهری بازی کند ما کل شیرازه تیم را به هم ریختیم در صورتی که این بازی تنها بازی بود که استقلال باید با سیستم ۳-۵-۲ بازی می‌کرد یعنی شما می‌دانید که تیم پاختاکور مهاجم سرعتی نداشت و یک مهاجم لمس‌کننده و نگهدارنده داشت و محمد دانشگر باید در این بازی در مرکز زمین بازی می‌کرد. اما ترکیب طور دیگری چیده شد.

رجبی ادامه داد: متاسفانه وقتی بازی را از دست می‌دهیم جمع کردن آن خیلی سخت هست تعویض‌هایی هم که در نیمه دوم انجام شد شیرازه تیمی را به هم ریخت و اگر دقت کنید واقعا بازیکنان تیم پاختاکور دقایقی از بازی در زمین استقلال ۳۰ پاس رد و بدل می‌کردند. نظر من این هست که همیشه استقلال و پرسپولیس باید بازیکن ملی‌پوش داشته باشند اما مدیران این تیم‌ها می‌روند یک بازیکن معمولی را با قیمت دو میلیارد جذب می‌کنند خب شما هزینه‌تان را دو برابر کنید و یک بازیکن خوب بیاورید و هزینه دو الی سه نفر را به یک بازیکن قوی‌تر بدهید. همین آل‌کثیر را من ۵ سال پیش به آقای قلعه‌نویی معرفی کردم و گفته بودم که بازیکن باهوش، خوب و توانمندی هست یا سعید واسعی. استعدادیاب‌هایی که بروند و برای باشگاه دلسوز باشند نداریم. چرا ما در باشگاه‌هایمان برای جذب بازیکن و مربی فیلتر قوی فنی نداریم. ما باید بررسی کنیم که مثلا دشتی به درد باشگاه استقلال یا پهلوان به درد باشگاه پرسپولیس می‌خورد.

 وی درباره بازیکنانی که تاکنون و در فصل نقل و انتقالات جذب باشگاه استقلال شده‌اند نیز گفت: به جز رشید مظاهری که دروازه‌بانی است که عقبه این بازیکن را همه می‌دانند و فعلا در دعوای بین دو باشگاه استقلال و تراکتور هست بازیکنان خوبی جذب نشده‌اند اما باشگاه پرسپولیس بی‌سر و صدا در بازار نقل و انتقالات فعالیت کرد و متاسفانه باشگاه استقلال فقط یک شوآف راه انداخت و کسانی که هر شب لایو اینستاگرام گذاشتند و عکس انداختند که انگار باشگاه استقلال هتل هایت ندیده است؛ وضعیت باشگاه را اینگونه پیش بردند. اما پرسپولیس در گمنامی و سکوت بررسی کرد که در چه نقاطی ضعف دارد و نیازمند بازیکن هست و آنجا را پوشش داد. مانند اینکه با رفتن علیپور؛ آل‌کثیر را جذب کرد و یا پهلوان را جایگزین ترابی کرد.

رجبی در پاسخ به اینکه در مورد فصل بعد باشگاه استقلال و بین مجید نامجومطلق و فرهاد مجیدی و الکس نوری یا گزینه دیگر بهترین اتفاق برای استقلال چیست؟ گفت: من خیلی از وضعیت باشگاه استقلال ناراحتم ما مدام این را تکرار می‌کنیم و باشگاه استقلال یک موش آزمایشگاهی شده است و از مجیدی هم من گلایه دارم و همچنین استراماچونی که انقدر صحبت از مردم می‌کند و تیم استقلال را زمانی ول کرد و رفت که می‌توانست تا نیم‌فصل بماند و از همانجا مشکلات شروع شد.

وی افزود: به نظر من برگشت استراماچونی مشکلی را حل نمی‌کند اما شاید به خاطر محبوبیتی که دارد می‌تواند از نظر روحی و روانی تاثیر بگذارد البته به شرط اینکه بستر این کار فراهم باشد و ما قول یک زمین تمرین یکساله ندهیم که فردا آماده نباشد آنها چون حرفه‌ای هستند واکنش نشان می‌دهند. برای اینکه برای کارشان ارزش قایل هستند ولی برای فصل بعد نمی‌دانم چه چیزی مصلحت باشگاه است. اما همیشه و ۱۰ سال پیش هم گفتم که باشگاه استقلال به خاطر حواشی که دارد دو نفر  می‌توانند با باشگاه کمک کنند. یکی فتح‌الله‌زاده البته به شرط اینکه محدودش نکنند و دیگری هم قلعه‌نویی البته با اینکه من خودم هم انتقادهایی دارم اما هیچ‌کس نمی‌تواند غیر این دو باشگاه استقلال را جمع کند. اما قلعه‌نویی حواشی و مدیریت فوتبال را بلد است اما الکس نوری مانند هندوانه دربسته است که ما مدام با اسم‌ها بازی می‌کنیم یا خود فرهاد مجیدی چرا باید بیاید بعد شهرآوردی که برد خودش این همه حواشی برای تیم درست کند. باید صبر می‌کرد فینال جام حذفی را هم می‌برد.

رجبی در مورد قرعه‌کشی مرحله بعدی رقابت‌ها برای پرسپولیس نیز گفت: اعتقاد من این بود که کاش استقلال هم با نمایندگان عربستان بازی می‌کرد و با تیم پاختاکور که ریشه روسی دارند برای فوتبال ما خیلی سخت‌تر هست. پرسپولیس در صورت مواجهه با پاختاکور بازی بسیار سختی را دارد ولی تیم‌های عربی چون که کمی فانتزی‌تر بازی می‌کنند و پرسپولیس که بسیار از لحاظ بدنی آماده هست و تعویض‌های خیلی خوبی دارد برایش بهتر و راحت‌تر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این را به مردم و هواداران استقلال بگویم که ما یک روزی العین را در بازی رفت و در تهران یک هیچ می‌بریم و چهار روز بعد در بازی برگشت ۶ گل می‌خوریم؛ یعنی ۷ گل اختلاف دو تیم در چهار روز است؟ یک روزی هم الاهلی را با ۳ گل می‌بریم و روزی هم جلوی پاختاکور دست بسته بازی می‌کنیم. مشکل چیست آیا مشکل وزیر هست این چه داستانی است که ما بار فنی تیم را که ضعیف هست مدام گردن این و آن بندازیم تا روزی هم که ما دشمن فرضی داشته باشیم و دوربین را روی دیگران بندازیم هیچ تغییری در سازمان تیم استقلال نخواهد افتاد و ما باید بپذیریم که از نظر فنی هم در زمینه انتخاب بازیکن و هم انتخاب سیستم و هم استراتژی ضعیف عمل کردیم.

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: هرچند که می‌گویند صداقت نخ طلایی هست که قلب‌ها را به هم پیوند می‌زند اما شاید خیلی از استقلالی‌ها الان از این نکته‌ای که من گفتم ناراحت شده باشند ولی باید بپذیرند که ایجاد دشمن فرضی ۴ سال است که سال فوتبالی ما را از بین برده است. بیاییم به خودمان رجوع کنیم و قبول کنیم که باید خودمان را قوی‌تر کنیم و دنبال پایین کشیدن دیگران نباشیم و انشاالله امسال از نشر فوتبالی سال خوبی برای ما باشد.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

نظر شما