افتتاح پنج سالن سینمایی در پردیس صبامال

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۵:۳۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۵۵۲۳
افتتاح پنج سالن سینمایی در پردیس صبامال
حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی از ۲۹۶ سالن سینما در حال ساخت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی، در بازدید از پردیس سینمایی صبامال ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تشکر از ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ساخت این مجموعه سینمایی گفت: این اقدام نشان از ایفای نقش مسئولیت اجتماعی ارتش دارد که در کنار حضور پر رنگ بخش خصوصی در سالن سازی وارد این حوزه شده است خصوصا در منطقه‌ای با تراکم جمعیت بالا که زیرساخت سینمایی کمی داشتیم.

وی افزود: ارگان‌های نظامی دارای سالن‌های متعددی در سراسر کشور هستند که این آمادگی از سوی سازمان سینمایی برای تجهیز و اضافه شدن این سالن‌ها به مجموعه سینماهای کشور و قرار گرفتن در چرخه اکران وجود دارد.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به دوران کرونا و مشکلاتی که برای سینما و سینماگران به وجود آمده است، عنوان کرد: در کنار سایر بخش‌ها، سالن‌های سینما هم دچار آسیب جدی شدند و در جلسات مختلفی که در کار گروه کرونا داشتیم سعی کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم. پرداخت سهم تهیه کنندگان از فروش فیلم‌ها و ارایه تسهیلات برای پرداخت بدهی اکران ۹۸ سینماها از جمله آن‌ها بود.

انتظامی تاکید کرد: سینما و اساسا تولید و مصرف فرهنگی و در شکل کلی، فعالیت‌های روزمره زندگی در زیست کرونایی تعطیل‌ بردار نیست اما با مدل اقتضایی و خلاقانه خود صورت می‌گیرد.

وی توجه به ساخت سینما و توسعه آن را از فعالیت‌های جدی سازمان سینمایی در دو، سه سال گذشته برشمرد و گفت: مطابق اعلام موسسه سینما شهر در ۶ ماه گذشته ۲ سینما با هفت سالن به ظرفیت ۵۶۷ صندلی به بهره‌برداری رسیده است و ۹ سینما با ۴۳ سالن به ظرفیت پنج هزار و ۲۷۳ صندلی آماده افتتاح هستند.

او افزود: کل سینماهای در دست ساخت ۷۶ سینما با ۲۹۶ سالن به ظرفیت ۴۳ هزار و ۵۵۴ صندلی هستند که ۱۱ سینما با ۳۵ سالن به ظرفیت ۵ هزار و ۲۰۰ صندلی در مراحل پایانی ساخت و ۵۴ سینما با ۲۱۱ سالن به ظرفیت ۳۲ هزار و ۵۱۴ صندلی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

رییس سازمان سینمایی در پایان سخنانش بار دیگر از سینماداران و پرسنل سینماها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور امن خانواده‌ها در سالن‌های سینما قدردانی کرد و گفت: این از مسئولیت‌ شناسی جامعه سینمایی کشور حکایت دارد که سلامت مردم را اولویت اصلی خود می‌داند.

در این بازدید که صبح امروز، هفتم مهرماه انجام شد سرهنگ محسن پریانی مدیرعامل صندق صبا متعلق به بنیاد تعاون ارتش توضیحاتی را در خصوص این پردیس سینمایی ارایه کرد.

پردیس سینمایی صبا واقع در خیابان کارگر پایین‌تر از میدان حر با پنج سالن و مجموع ظرفیت ۸۵۱ صندلی ۱۳ آبان‌ماه همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) افتتاح خواهد شد.

سالن‌های این پردیس به نام عملیات‌های تاثیرگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز