روایت سه سال مقاومت دو شهرک شیعه‌نشین سوریه در محاصره گروه‌های تکفیری در نمایش «گوشه خاموش فراموش شده»

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۶۷۸
روایت سه سال مقاومت دو شهرک شیعه‌نشین سوریه در محاصره گروه‌های تکفیری در نمایش «گوشه خاموش فراموش شده»
مخاطبان نمایش آئینی «گوشه خاموش فراموش شده» در محوطه باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تماشای پنجمین اجرای این نمایش نشستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  نمایش آئینی «گوشه خاموش فراموش شده» با اجرای گروه هنری «خزان ارغوان» شب گذشته در محوطه باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفت و تماشاگران بسیاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای این نمایش نشستند.

«گوشه خاموش فراموش شده» روایتگر قصه دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» با 40 هزار نفر جمعیت در سوریه که سه سال توسط نیروهای مسلح گروه‌های تروریستی تکفیری محاصره شده و در این سه سال تعداد زیادی از اهالی این دو شهرک شهید شدند. این دو شهرک به نمادی از مقاومت و صبر تبدیل شده‌اند و گروه «خزان ارغوان» با نگاهی به وقایع رخ داده در این دوران و گریزی به واقعه‌ی کربلا، در برداشتی آزاد نمایش «گوشه خاموش فراموش شده»

را این روزها روی صحنه می‌برند.

در سال ۲۰۱۵ دو شهرک شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» با۴۰ هزار نفر جمعیت توسط گروه های تروریستی تکفیری به محاصره کامل درآمدند. طی سه سال گذشته این دو شهرک به نماد مقاومت و استقامت تبدیل شدند و به همین دلیل تروریست ها تمام تلاش خود را برای درهم شکستن این مقاومت مقدس به کار گرفتند. صدها حمله با انواع تجهیزات اهدایی از سوی حامیان بین المللی و منطقه ا ی تکفیری ها انجام شد. گروه های تروریستی مستقر در اطراف این دو شهرک، با انواع سلاح های سنگین اعم از موشک، توپ و تک تیراندازهای خود به طور مستمر مردم این شهرک ها را هدف قرار می دادند که در مجموع ۱۹۲۳نفربه شهادت رسیدند و۳۸۶۸ نفر هم زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند فوعه و کفریا طی این سه سال بدون آب، برق، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی ایستادگی کردند و زخمی ها نیزغالبا شهید می شدند. اخبار و روایت های زیادی منتشر شده بود که ساکنان شهربه دلیل قحطی و نبود آذوقه برگ های درختان را می پزند و می خورند. اما این شیعیان صبور و مقاوم با وجود تمام سختی ها با تأسی به اباعبدا... الحسین (علیه السلام) و اهل بیت پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) حاضر نشدند مقابل یزیدیان زمان سر خم کنند و دست از آرمان هایشان بردارند.

«گوشه خاموش فراموش شده» به کارگردانی بهراد رحمانی و نویسندگی سیدامیر محسن صدرپور با مشارکت فرهنگسرای ابن سینا تا ۱۱ مهرماه ساعت ۲۰ به صورت رایگان روی صحنه نمایش است.

علاقمندان می توانند برای تماشای این نمایش که با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا برگزار می شود به آدرس شهرک قدس (غرب) خیابان شهید دادمان، ابتدای خیابان شهید حسن سیف، محوطه باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز