امیرحسین شریفی:

سانسورها بسیار ناعادلانه هستند

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۳۵۲
سانسورها بسیار ناعادلانه هستند
امیرحسین شریفی معتقد است : امروزه سانسور در رسانه ها بیشتر از قبل شده است و این بسیار ناعادلانه است اما این مسئله باعث نشده تا مردم از دیدن فیلم خسته شوند چون به هرحال مردم به سانسورها در رسانه ملی و سینما عادت کرده اند با اینکه حذف یا پخش سانسور به شدت سلیقه ای شده است اما امیدوارم این مسئله تغییر یابد و قانونمند شود.

امیرحسین شریفی، تهیه کننده سینما و تلویزیون، در خصوص سانسور و تاثیر آن بر آثار تلویزیون به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: برخی از سانسورهایی که در تلویزیون شاهد هستیم بسیار نا عادلانه هستند در جامعه ما اتفاقات بسیاری رخ می دهد و مردم به صورت روزمره شاهد این اتفاقات هستند که تلویزیون میلی به نشان دادن آن ها ندارد. گویا تلویزیون تصور می کند که قرار است آثارش را همه دنیا ببینند و جامعه ای را نشان می دهد که به نظر می رسد مربوط به سیاره دیگری است و مردم نباید آنچه را  که در زندگی واقعی می بینند در تلویزیون شاهد باشند و این موضوع لطمه بدی به فیلم ها می زند اما در مواردی اگر موضوع برای جامعه نا مناسب باشد حق دارند که قسمت هایی از اثر را سانسور کنند

او در ادامه افزود: آثارامروز تلویزیون با توجه به میزان سانسوری که دارد به درستی مورد ارزیابی  قرار نمی گیرد و مسائل مهم روز دنیا به راحتی در تلویزیون مطرح نمی شود.

شریفی تصریح کرد: میزان حذف سانسور در سال های اخیر نسبت به سال های گذشته اندکی کم شده است اما به هرحال سانسور درتلویزیون سلیقه ای می باشد و پخش یا حذف یک سکانس بستگی به  سلیقه های مدیران پخش سازمان دارد.

او خاطر نشان کرد :امروزه سانسور در رسانه ها بسیار زیاد شده است و باید تجدید نظر بشود چون برخی آثار اصلا احتیاج به سانسور ندارد

امیرحسین شریفی

​امیرحسین شریفی در پایان گفت:  سانسور به هیچ عنوان بر روی میزان مخاطبان تلویزیون تاثیر گذار نبوده است به نظر می رسد مردم به سانسور عادت دارند درواقع مردم متوجه حذف قسمت هایی از دیالوگ و فیلم ها می شوند اما انقدر با شعور و فیلم بین هستند که این سانسور ها  آن ها را از پیگیری داستان دلسرد نمی کند. فقط امیدوارم سلیقه ها در مورد سانسور فیلم ها و سریال ها تغییر کند و قانونمند شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز