هنرهای زیبا به استان ها می رود

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۰:۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۸۸۰۶
هنرهای زیبا به استان ها می رود
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، پنج هنرستان به مجموعه هنرستان های هنرهای زیبای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اضافه شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در راستای پیشبرد اهداف و برنامه ها در حوزه آموزش هنر در سطح کشور، پنج هنرستان هنرهای زیبا در مهرماه جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی در مازندران، ایلام، گلستان، قزوین و منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیرپاترین مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده می­شود و راهیابی به این واحدها، علاوه بر احراز شرایط عمومی، مستلزم موفقیت در آزمون ورودی است.

هدف از تاسیس  این هنرستان  ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سراسر کشور است.

با توجه به افزایش علاقه مندان رشته های هنری و متقاضیان تحصیل در هنرستان‌های هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار هنرجویان هنرستان ها به تعداد پنج هزار و  ۴۸۵ نفر در سال تحصیلی ۹۹‌‌-۹۸ رسیده است و با تاسیس این هنرستان ها در استان های مازندران، ایلام، گلستان، قزوین  و منطقه آزاد قشم تعداد ۴۹ هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور فعالیت دارند.

 

نظر شما