محمد سلیمانی:

برخی از هنرمندان ترجیح می‌دهند در تلویزیون فعالیت نکنند!

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۱۱۱
برخی از هنرمندان ترجیح می‌دهند در تلویزیون فعالیت نکنند!
محمد سلیمانی کناره‌گیری برخی هنرمندان موفق تلویزیون از این رسانه را تنها مسئله و مشکل مالی نمی‌داند و معتقد است که یکی از دلایل فاصله گرفتن از تلویزیون حفظ اعتباری است که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌اند.

محمد سلیمانی منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تلویزیون در سال‌های اخیر با ریزش مخاطب شدید مواجه بوده و در زمینه‌های مختلف این ریزش مخاطب را می‌توان به وضوح دید و باید برای بررسی این معضل یک نگاه کلی‌تر داشته باشیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته تنها همین سریال‌های روتین بودند که مخاطب داشتند و در کنار این سریال‌ها برنامه یا اثر دیگر نبود که چندان مورد استقبال قرار بگیرد. تلویزیون در سال‌های اخیر هر سال با ریزش مخاطب مواجه بوده و همچنان این ریزش مخاطب را شاهد هستیم. امروز تلویزیون دیگر مثل گذشته بی‌رقیب نیست و شبکه نمایش خانگی که فضای بازتری نسبت به این رسانه دارد به راحتی توانسته تلویزیون را کنار بزند.

او افزود: البته تلویزیون نیز می‌داند که به دلیل ریزش مخاطب دیگر نمی‌تواند با سریال‌های 90 قسمتی روتین توجه مخاطبان را به خود جلب کند و قطعاً سریال‌هایی به سبک گذشته که می‌توانستند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند دیگر این کارایی را ندارند. تلویزیون در واقع نتوانسته در این رقابت موفق عمل کند و از استانداردهای روز دنیا عقب مانده و میدان رقابت را کاملاً واگذار کرده است و اگر قرار باشد همین روند را دامه دهد مشکل ریزش مخاطب حل نخواهد شد.

این منتقد تصریح کرد: اگر قرار باشد سریال‌های 90 قسمتی ساخته شود، دیگر نمی‌توان با همان کیفیت سریال‌های قدیمی انتظار داشت که مردم به دیدن سریال بنشینند و به طور کل طنز بودن اثر به تنهایی دیگر کافی نیست؛ فیلم‌های سینمایی کمدی بسیاری هستند که در طول سال با فروش چندانی مواجه نمی‌شوند و شکست می‌خورند. اگر قرار است دوباره با سریال‌های روتین نظر مردم را به تلویزیون جلب کنیم لازم است به کیفیت سریال‌های روز توجه داشته و مضامین و موضوعات تازه‌تری انتخاب کنیم.

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هنرمندانی مثل مهران مدیری که سریال‌های 90 قسمتی‌اش، جزو آثار محبوب تلویزیون به حساب می‌آید در قالب‌های دیگری مثل برنامه «دورهمی» با تلویزیون فعالیت می‌کند و بازیگران و کارگردان‌های محبوبی چون رضا عطاران که دیگر با تلویزیون همکاری نمی‌کنند تنها مسئله‌شان با تلویزیون مسئله اقتصادی نیست، آن‌ها به اعتبار خود نیز توجه دارند و حتی با درآمد بالا حاضر نیستند اعتبار و جایگاهی که به زحمت به دست آورده‌اند را نابود کنند و قطعاً تلویزیون با شرایطی که امروز دارد اعتبار این افراد را از بین می‌برد.

این منتقد در پایان گفت: اگر تلویزیون قصد دارد دوباره با سریال‌های پرمخاطب در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه نمایش خانگی موفق عمل کند باید محدودیت‌هایش را به حداقل برساند و سیاست‌هایش را تغییر دهد. اگر این وضعیت در تلویزیون ادامه داشته باشد در دراز مدت آسیب وحشتناکی به رسانه ملی وارد خواهد شد که این آسیب به راحتی ترمیم نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز