اربعین در سرزمین کردزبان ها

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۶۰۵
اربعین در سرزمین کردزبان ها
ویژه برنامه اربعین در چهار قسمت به تهیه کنندگی علی اکبر اسماعیل زاده حال و هوای اربعین حسینی را به خانه های مخاطبان کرد زبان هدیه خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا ، این برنامه زنده، ترکیبی و گفت و گو محور با حضور کارشناسان و میهمانان مذهبی، ابعاد مختلف اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش، این کنگره عظیم مردمی را تشریح خواهند کرد.  

سید برهان ابراهیمی، سعید صالح موذن، محمد موذن، رضا شاه محمدی از جمله کارشناسان مذهبی این برنامه خواهند بود و به موضوعاتی چون؛ فلسفه اربعین و پیشینه آن، جایگاه اربعین در اسلام و منشأ و خواستگاه برگزاری آن، فلسفه پیاده روی اربعین و تداوم و شکوه و شور فزاینده و روزافزون این آیین آن هم بعد از گذشت 1400 سال، نقش پیاده روی اربعین در گسترش فرهنگ عاشورا، چگونگی برگزاری اربعین در دوران کرونا، اربعین از دیدگاه علما و اندیشمندان اهل سنت، رمز و جایگاه برگزاری اربعین در حفظ قیام امام حسین (ع) و اشاعه اسلام ناب محمدی(ص) و چگونگی مبدل شدن اربعین و راهپیمایی آن؛ به نماد قدرت، اتحاد و همبستگی ملت‌های جهان اسلام  از موضوعاتی است که در این مجموعه چهار قسمتی پرداخته خواهد شد.

چگونگی برگزاری اربعین در شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از موضوعات دیگری است که اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

محرم در ادبیات کردی آیتم دیگری است که در این برنامه به تشریح اشعار و متن های عاشورایی نویسندگان درادبیات کرد زبان پرداخته خواهد شد.

مصاحبه با علمای اهل تسنن از سنندج نیز بخش دیگری از برنامه خواهد بود و نگاه علما  قدیم و هم معاصر و اندیشمندان اهل سنت به موضوع اربعین و نیز راز گستردگی و فراگیری اربعین در دین اسلام تشریح خواهد شد. 

«ویژه برنامه اربعین» به تهیه کنندگی علی اکبر اسماعیل زاده، نویسندگی غلامرضا ابراهیم آبادی و اجرای کریم کلاشی فرد از سه شنبه 15 مهرماه در چهار برنامه هر روز 18:10دقیقه به وقت تهران به مدت 45 دقیقه به طور زنده به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز