ماهوا‌ره‌های فضایی در مدار «چرخ»

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۹۶۰۶
ماهوا‌ره‌های فضایی در مدار «چرخ»
چهل‌ودومین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۱۵ مهر، به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا، با بررسی نقش ماهواره‌های فضایی در زندگی ما روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر امید شکوفا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فضایی ایران درباره‌ی یک سوال مهم گفت‌وگو می‌کند؛ ماهواره‌ها چطور زندگی بشر را بهتر می‌کنند؟

در بخش دیگری از «چرخ»‌ سجاد غضنفری‌نیا، کارشناس فضایی و علی خورشیدی، روزنامه‌نگار فناوری درباره‌ی ماهواره‌های مکعبی و ویژگی‌ها و کاربردهای آنها گفت‌وگو می‌کنند. این گفت‌وگوها به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا هر سال روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهرماه) که به‌این عنوان نام گرفته، برگزار می‌شود. هدف از این کار، ترویج و توسعه‌ی دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین است. امسال هفته‌ی جهانی فضا با شعار «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» برگزار می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت فناوری فضایی در بهبود کیفیت زندگی روی کره‌ی زمین است. ماهواره‌ها زمینه‌ساز تحول در ارتباطات، ماهواره‌ها زیربنای توسعه‌ی آموزش و سلامت، ماهواره‌ها و بهبود مدیریت مخاطرات طبیعی و محیط‌زیست، توسعه‌ی کشاورزی نوین با ماهواره‌ها، ماهواره‌ها و مدیریت هوشمند شهری، فناوری فضایی، ماهواره‌ها و شناخت جهان هستی و خدمات نوین ناوبری و موقعیت‌یابی با ماهواره‌ها، شعارهای هفته‌ی جهانی فضای امسال هستند. 

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز