جواد مزدآبادی:

جای مهران مدیری در تلویزیون خالی است / خنداندن مردم سخت‌تر شده!

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۳:۳۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۹۶۸۲
جای مهران مدیری در تلویزیون خالی است / خنداندن مردم سخت‌تر شده!
جواد مزدآبادی با اشاره به اینکه همه آثار مهران مدیری در تلویزیون مورد استقبال مخاطب قرار گرفته تأکید کرد که تلویزیون باید از همکاری با او استقبال کند چرا که جای خالی او در تلویزیون احساس می‌شود.

جواد مزدآبادی کارگردان تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: به طور قطع تلویزیون به ساخت و پخش سریال‌های پرمخاطب مثل سریال‌های 90 قسمتی طنز که در گذشته به صورت روتین پخش می‌شوند علاقه‌مند است. صداوسیما همیشه سعی داشته سریال‌های متنوعی پخش کند و اگر امروز خبری از سریال‌های متنوع برای سلیقه‌های مختلف نیست، باید آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.

مزدآبادی خاطرنشان کرد: ساخت اثر طنز کار سختی است و امروز با توجه به اینکه مردم در فضای مجازی به یک فضای طنز فوق‌العاده دسترسی دارند کار خنداندن مردم بسیار سخت‌تر شده و با دهه‌های گذشته بسیار متفاوت است.

این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه ما امروز نیازی مبرم به فضای طنز دارد و باید با توجه به فشار اقتصادی، مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده و... می‌توان با برنامه‌های شاد و مفرح فضا را تغییر داد ولی واقعیت این است که تعداد کارگردان‌هایی که فضای طنز و کمدی را بشناسند بسیار کم است و هر کسی توان کار کمدی ندارد. امیدوارم خیلی زود ضرورت تولید و پخش برنامه‌ها و سریال‌های طنز از سوی مسئولان تلویزیون احساس شود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار» در ادامه اظهاراتش گفت: متأسفانه امروز بسیاری از سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شوند فضای غمگین و پرغصه‌ای دارند که اصلاً مناسب وضعیت امروز جامعه نیست. در هالیوود هم زمان مشکلات وال‌استریت به هالیوود دستور مستقیم داده شد که میزان تولیدات کمدی و طنز را افزایش دهد.

او افزود: اگر قرار باشد سریال‌های جدید هم در سبک و سیاق و ساختار سریال‌های قدیمی ساخته شوند، قطعاً این آثار مخاطبی نخواهند داشت. سبک و سیاقی که فیلمساز باید مدنظر داشته باشد بسیار تغییر کرده و راه‌های سرگرمی و خنداندن مردم بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده است. البته باید بدانیم که این کار چندان پیچیده و دور از دسترس نیست و با برنامه‌ریزی می‌توان شاهد ساخت و پخش سریال‌هایی بود که مثل گذشته مردم را پای تلویزیون می‌نشاند.

مزدآبادی در ادامه گفت: میزان تولیدات تلویزیون بسیار کاهش پیدا کرده و به تبع آن بیکاری نیز در بین سینماگران افزایش داشته است. در گذشته تله‌فیلم‌های بسیاری توسط تلویزیون ساخته می‌شد اما امروز تعداد تله‌فیلم‌ها در یک سال به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسد. امروز جای سینماگرانی چون مهران مدیری در تلویزیون خالی است و نمی‌دانم چرا تلویزیون فضا را برای او فراهم نمی‌کند تا دوباره آثاری چون «شب‌های برره» تولید شود. مهران مدیری فردی باهوش است که مخاطب را می‌شناسد و تقریباً همه آثارش در تلویزیون موفق بوده‌اند.

نظر شما