در شبکه دو سیما؛

ایرانیش محصول یک اتفاق ایرانی در تلویزیون

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۰:۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۰۳۲۶
ایرانیش محصول یک اتفاق ایرانی در تلویزیون
اصولا توجه به هر محصول ایرانی در رسانه می تواند غرور آفرین باشد.

به گزارش گروه سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛این روزها در شبکه 2 سیما برنامه ای با اجرای پوریا پورسرخ روی آنتن است که از چند منظر قابل بررسی است.

ذهنیت ساخت این برنامه نشان از این دارد که قرار است در ساختار جدیدی نه تنها تولیدات داخل که آثار مرتبط با فرهنگ ایرانی را نیز منعکس کنیم.

4P1A4584 (1)

در روزگاری که همه چیز مهیا است تا داشته های فرهنگی امان را از دست داده و در موقعیتی عجیب و غریب با رسانه های مختلف دنیا برای حفظ اصالت فرهنگی امان در رقابت باشیم یک مسابقه تلویزیونی با هدف حفظ آرمان های فرهنگی کشور و بازشناختی این اصالت مخاطب امروز تلویزیون که می توانند نسل های در معرض خطر باشند تولید شود.

در این برنامه که بازشناخت بازی های سنتی ایرانی با ساختار رقابت مد نظر سازنده است و محصولات فرهنگی ایرانی در لحضات مختلف در قاب تصویر است قرار است تماشاگر به یک موقعیت داخلی از طریق رسانه سپرده شود تا برای لحظاتی هرچند کوتاه همه آنچه می تواند اورا از ایرانی بودن جدا کند را فراموش کند.

یه قل دو قل، گردو شکستم، اسم و فامیل و.... بازی هایی هستند که می توانند اعضاء خانواده را نیز در این روزهای قرنطینه به یک دیگر نزدیک کند درواقع یادآور این مسئله باشند که در گذشته کانون گرم خانواده ایرانی به همین منوال دور هم جمع می شدند و به عنوان کوچک ترین عضو جامعه در مقام یک سرمایه اجتماعی ثباتی بیش از پیش پیدا می کردند.

نوع هیجان، سبک رقابت، محتوای اصیل برنامه در استفاده از اشعار، ضرب المثل، تاریخ، جغرافیا و.... طوری چیده امان شده است که همه اعضای خانواده در لحظه می توانند مخاطب مسابقه ایرانیش باشند و در حقیقت مسابقه می تواند به خانه ها نیز کشیده شود. 

بدیهی است که جدا از ساختار و کارگردانی این برنامه طراحی آیتم ها، سوالات و سبک و لحن اجرا نیز  از نکات مهم این برنامه محسوب می شود که توانسته است امروز مخاطب خود را درگیرکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز