در پی درگذشت خسرو آواز ایران؛

مجوز حضور شجریان در تلویزیون صادر شد/مردم برای استاد سنگ تمام گذاشتند/ تشییع پیکر و نماز در تهران/ مراسم تدفین در مشهد قطعی است

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۹:۲۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۰۴۸۴
مجوز حضور شجریان در تلویزیون صادر شد/مردم برای استاد سنگ تمام گذاشتند/ تشییع پیکر و نماز در تهران/ مراسم تدفین در مشهد قطعی است
استاد محمدرضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری، عصر امروز در بیماستان جم درگذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، استاد محمدرضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری، عصر امروز در بیمارستان جم درگذشت.

دقایقی بعد شبکه خبر با انتشا ویدیویی از استاد شجریان و درج زیرنویس ضمن اطلاع رسانی در مورد این ضایعه ملی پس از مدتها تصویر استاد را روی آنتن برد که متاسفانه این اقدام همزمان با پرواز مرد اول آواز ایران همزمان بود.

بلافاصله بعد از انتشار خبر درگذشت استاد تعداد زیادی از طرفداران خسرو آواز ایران در اطراف بیمارستان جم گرد هم آمدند و در نگاه اول همگان ارزو داشتند باز هم این خبر شایعه باشد و حتی چندین نفر از افراد حاضر بر شایعه بودن خبر صحه گذاشتند اما بعد از دقایقی همایون شجریان با تایید این خبر و انتشار پستی در صفحه شخصی اش نوشت: « خاک پای مردم ایران به دیاز معشوق پرواز کرد.»

در ادامه با اینکه بسیاری خبر از مراسم تدفین استاد در شهر مشهد می دادند و برخی دیگر آن را شایعه می دانستند. همایون شجریان اعلام کرد مراسم تدفین در مشهد برگزاری می شود و من نمی توانم از مردم بخواهم بیاییند یا نیایند.

طبق اعلام همایون مراسم  تشییع و اقامه نماز فردا در بهشت زهرا برگزار می شود و بلافاصله برای خاکسپاری روانه مشهد خواهند شد.

در میان صحبت های مردم بسیاری گلایه مند عدم حضور و پخش صدای استاد شجریان از رسانه ملی شدند و بسیاری نیز آرزو داشتند که مراسم تشییع باشکوهی برای استاد در شهر تهران برگزار شود که به دلیل وضعیت شیوع کرونا میسر نیست.

نکته مهم در میان حاضرین در اطراف بیمارستان جم که همگان یک صدا تصنیف ماندگار و باشکوه مرغ سحر را سر داده بودند، حضور افراد در سنین مختلف بود. مشخصا صدای مخملین استاد شجریان طرفداران در اقشار و سنین مختلف داشت که قاب متفاوتی از مردم هنردوست ایران در عصر هفدهمین روز اولین ماه پاییز به تصویر کشید.

گفتنی است، به دنبال ضایعه درگذشت اسطوره آواز ایران شخصیت های سیاسی، هنری پیام های تسلیت متعددی دادند. بعد از انتشار خبر مردم هنردوست با انتشار عکس، پست و آهنگ های مشهور استاد شبکه های اجتماعی را تسخیر کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز