مراسم خاکسپاری زنده یاد استاد شجریان در مشهد آغاز شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۷:۳۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۰۷۸۵
مراسم خاکسپاری زنده یاد استاد شجریان در مشهد آغاز شد
مراسم خاکسپاری مرحوم"محمد رضا شجریان" استاد آواز ایران لحظاتی پیش با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان و دوستدارانش در آرامگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا،مراسم خاکسپاری مرحوم"محمد رضا شجریان" استاد آواز ایران لحظاتی پیش با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان و دوستدارانش در آرامگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

 در حال حاضر پیکر "محمد رضا شجریان" به آرامگاه توس جهت وداع خانواده و دوستدارانش منتقل شده است که به زودی در محل پیش بینی شده در جوار آرامگاه  فردوسی مشهد در خاک آرام می‌گیرد.

در مراسم تدفین استاد شجریان بستگان و خانواده ایشان و به ویژه همایون و مژگان فرزندان نامدار استاد در عرصه موسیقی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان استانی، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و علاقه‌مندان به استاد حضور دارند.

همچنین در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد به همراه دیگر مدیران و مسوولان شرکت می کنند

 چند هزار صندلی از سوی متولیان مراسم در جلوخان آرامگاه فردوسی به طور منظم برای نشستن دوستداران مرحوم شجریان چیده شده است.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان "خسرو آواز ایران" یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

مرحوم شجریان سالها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده بود.

استاد شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی (Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا وی را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

مرحوم شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون دلشدگان، ابجد و زمستان و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.

منبع : ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز