فیلمسازان و پزشکان زیر یک سقف

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۰:۰۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۱۴۷۸
فیلمسازان و پزشکان زیر یک سقف
کرونا فیلمسازان و پزشکان را زیر یک سقف برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دست‌اندرکاران رویداد «کروناروایت» با دبیر و مدیران سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دیدار کردند.

دکتر «کیانوش جهانپور» مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر«حسین کرمانپور» مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور و دکتر «محمد کیاسالار» دبیر رویداد کروناروایت با «علیرضا تابش» دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و جمعی از مدیران جشنواره دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که در ستاد جشنواره و به میزبانی دبیر جشنواره سی و سوم برگزار شد، «علیرضا تابش» با اشاره به برپایی این دوره جشنواره در دوران کرونا، گفت: این دوره جشنواره از نوعی شاخص شتابدهی برخوردار است و ما طی جلساتی که با صاحبان آثار و فیلمسازان داشتیم، در نهایت به این مدل برگزاری - که به عنوان اولین تجربه جشنواره‌های سینمایی در دوران کرونا یاد می‌شود- رسیدیم.

او با تشریح جزئیاتی از برپایی آنلاین بخش‌های ملی و بین‌الملل و نیز المپیاد فیلمسازی نوجوانان، گفت: از آغاز شیوع کرونا همفکرهایی با دوستانمان در سازمان نظام پزشکی داشتیم تا بتوانیم بخش کروناروایت را در این دوره جشنواره برگزارکنیم. همچنین در فراخوان چهارمین المپیاد فیلمسازی از نوجوانان خواستیم تا ایده‌های خودشان را تحت‌تأثیر کرونا برایمان بفرستند.

دبیر جشنواره تصریح کرد: فضای آنلاین، فرصت خوبی است تا بتوانیم پیام‌هایی را که دنبالشان هستیم، به خانواده‌ها منتقل کنیم. این جشنواره، رویدادی است که برای اولین بار در بستر پلتفرم‌ها برگزار می‌شود.

تابش با اشاره به اینکه «هر خانه یک سینما، هر کودک یک داور» شعار این دوره از جشنواره خواهد بود، گفت: امسال تحت‌تأثیر این جریان، مسیر جدیدی را پیش گرفته‌ایم و در واقع شعار جشنواره، شرایط موجود کرونایی را در خود مستتر دارد چرا که به کودکان و نوجوانان از زندگی با سینما در شرایط کرونایی می‌گوید و این که بدون رفتن به سالن سینما، هم می‌توان فیلم دید و هم می‌شود فیلم‌ها را داوری کرد.

دکتر «کیانوش جهانپور» در این جلسه با اشاره به این که مخاطب همیشگی جشنواره‌های فیلم بوده، گفت: جشنواره فیلم کودک برایم همراه با یک نوستالژی است. وقتی در شهر اصفهان درس می‌خواندم، تقریباً از اولین ادوار جشنواره در آن حضور داشتم.

او اظهار داشت: کرونا دشواری‌ها و سختی‌هایی را برای دست‌اندرکاران جشنواره ایجاد کرده که شاید نیمه پرلیوان، حضور و مشارکت بیشتر مردم در برپایی آنلاین این رویداد باشد.

جهانپور همچنین اظهار داشت: شاید به مددکرونا، از سال آینده بتوانیم به کمک پلتفرم‌های موجود، یک جشنواره ترکیبی با شکل و شمایل سنتی و دیجیتال داشته باشیم.

او همچنین پیش‌بینی کرد که امسال کروناروایت، به یکی از رویدادهای مهم سینمایی تبدیل شود.

در بخش دیگری از این نشست دکتر «حسین کرمانپور» با تأکید بر اینکه در اوضاع نابسامان کرونا، جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌تواند امید و نشاط را در بچه‌ها زنده کند، در بخشی از سخنان خود، گفت: اگر می‌خواهید در این جشنواره از طریق هنرمندان پیامی را به مردم منتقل کنید، باید از افرادی استفاده شود که فرزند دارند چرا که این همذات‌پنداری باعث انتقال بهتر مفاهیم خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر «محمدکیاسالار» دبیر رویداد کروناروایت با اشاره به شکل‌گیری این رویداد از اوایل فروردین و همزمان با موج اول کرونا، گفت: «کروناروایت» در ده بخش طراحی شده که یکی از آن ده بخش، کرونا به روایت سینما است و از ابتدای این ماجرا، می‌دانستیم که بخش سینمایی آن بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

او با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اولین جشنواره‌ای است که آثار سینمایی درباره کرونا در آن نمایش داده می‌شود، توضیح داد: دراین مدت با تلاش دبیر جشنواره، همه چیز خوب پیش رفته و آثاری که به دست ما رسید، قابل‌توجه بودند.

کیاسالار گفت: قرار است در افتتاحیه جشنواره، رونمایی از پوستر این بخش صورت گیرد و در اختتامیه از کتاب کروناروایت رونمایی شود و امیدوارم این روند به خوبی پیش برود.

علیرضا تابش در ادامه این نشست با اشاره به این که تنها بخش فیزیکی جشنواره که در خانه جشنواره برپا خواهد شد، نمایش فیلم‌های بلند سینمایی بخش ملی برای هنرمندان و نمایندگان رسانه‌هاست، گفت: این بخش با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و حضور حداقلی مدعوین در سینما فرهنگ تهران و سیتی‌سنتر اصفهان برگزار خواهد شد.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۱ آبان ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما