معرفی کتاب «پس از بیست سال» در "یه روز تازه "

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۲۲۲۱
معرفی کتاب «پس از بیست سال» در یه روز تازه
برنامه "یه روز تازه" امروز با دعوت از محمدهادی عبدالوهاب نویسنده و پژوهشگر حوزه کتاب؛ رمان پس از بیست سال را به بینندگان صبحگاهی شبکه پنج سیما معرفی کرد.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا؛ رمان پس از بیست سال به قلم سلمان کدیور با حضور یک پژوهشگر حوزه کتاب در برنامه یه روز تازه به مخاطبین معرفی شد.

بر همین اساس محمدهادی عبدالوهاب به عنوان میهمان برنامه بخش‌هایی از نقاط قوت رمان را معرفی و درباره محتوای آن صحبت کرد. این کتاب  برای علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی علی‌الخصوص دسته‌ای از خوانندگان که علاقه به کتاب‌های تاریخی و سرگذشت ائمه هستند؛ می‌تواند منبعی مناسب برای بالا بردن سطح اطلاعات تلقی شود. 

مجری برنامه درباره معرفی کتاب و اهداف نشر آن با خواندن بخش‌هایی از متن گفت: «به راستی حسین را چرا کشتند؟» این پرسشی است که با گذشت قریب به 1400 سال از شهادت سیدالشهدا(ع) همچنان مطرح است. با وجود اینکه به این پرسش در طول تاریخ بارها پاسخ داده شده اما همچنان پرسشی کلیدی محسوب می‌شود زیرا تاریخ پیوسته در حال تکرار است و انسان نیز موجودی است که عبرت نمی‌گیرد. علاوه بر این همواره حاکمانی بوده‌اند که با محو کردن اصل ماجرا و پر و بال دادن به حواشی؛ پاسخ دادن به این پرسش را به تعویق انداخته تا راحت‌تر بتوانند قدرت را حفظ کنند. با منحرف کردن ذهن جوامع از اصل موضوع که چرا حسین را کشتند در واقع انگیزه‌های قیام حسینی را محو و کمرنگ می‌کنند تا بیشتر بر اریکه قدرت تکیه بزنند.

حال سلمان کدیور در رمان ۷۵۰ صفحه‌ای و تحسین شده «پس از بیست سال» تلاش کرده تا این پرسش را پاسخ بدهد و مخاطب را در معرض جواب‌هایی برای این سوال قرار دهد. پرسشی که آخرین کلمات رمان سترگ او است و کتاب با آن به کار خود پایان می‌دهد. رمانی که از کربلا آغاز می‌شود و با یک چرخش زمانی به روزگار خلافت خلیفه سوم و حکمرانی معاویه در شام می‌رود و تصویری از آن روزگار در کنار دسیسه‌ها و کلک‌های «پسر هند» را به خواننده نشان می‌دهد که چگونه برای حفظ قدرت دست به هر توطئه و حیله‌ای می‌زده تا بتواند دو روز بیشتر بر مسند حکومت شام بنشیند. در واقع کدیور در این اثر ریشه و پاسخ پرسش پایانی خود را در سال‌هایی می‌داند که راحت‌طلبی و زیاده‌خواهی خواص زمینه پدید آمدن انحراف در جامعه اسلامی را دامن زد.

برنامه" یه روز تازه" از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه هر روز کتابی با موضوع امام حسین(ع) و اربعین حسینی به بینندگان خود معرفی کرد که مورد استقبال مخاطبین برنامه نیز قرار گرفت.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز